E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Olívia
Other Authors: Budai Dr. László
Korponay Gergely
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-kereskedelem
e-logisztika
internetes tranzakciók
vásárlási szokások
webshop
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/27613

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg27613
005 20201205143835.0
008 201205suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Olívia 
245 1 0 |a E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben  |c Nagy Olívia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Nagy Olívia Nemzetközi Gazdálkodás alapszak Szállítmányozás- és Logisztika specializáció Belső konzulens: Dr. Budai László    E-kereskedelem és E-logisztika fontossága a mindennapokban és az üzleti életben Szinopszis   Szakdolgozatomat az e-kereskedelem és e-logisztika témaköréből írtam, mely az emberek életében, ebben a rohanó, digitalizált világban mára már fokozottan jelen van. Nem csak a magánszemélyek általi interneten létesített online tranzakciókra szerettem volna fókuszálni, hanem mindenképpen betekintést szerettem volna adni az üzleti világban jelenlevő adás-vételi folyamatokra és a gondosan kiépített üzleti kapcsolatokra, amelyek az online világ nélkül nem jöhettek volna létre. Témaválasztásomat jelentősen befolyásolta a tény, hogy a világhálón sorra jelennek meg a webshopok hihetetlenül széles termékpalettájukkal, ezzel ösztönözve mind az idősebb mind pedig a fiatalabb generációt az internetes vásárlásokra. Egyik célom az volt, hogy szakdolgozatomban bebizonyítsam, hogy az idős emberek is megannyi lehetőséget látnak és tapasztalnak az online folytatott kereskedelemben, adás-vételben s, hogy nagymértékben könnyíti meg életüket az elektronikus kereskedelem. Éppen evégett szakdolgozatom részét képezi egy online kérdőív, amelyben felmértem, hogy a különböző korosztályok hogyan vélekednek az elektronikus kereskedelem nyújtotta lehetőségekről, mennyire tartják biztonságosnak az online történő tranzakciókat és általában elégedettek-e az internetes vásárlásokkal. Mivel az e-kereskedelem és e-logisztika folyamatát tekintve három főszereplőről beszélünk, az eladóról, vevőről és szállítóról, ezért kérdőívemben kitértem a házhozszállítási lehetőségekre is. Az online kérdőíven túl, mélyinterjút is készítettem, amelyben többek között bővebben faggattam az interjúalanyomat a házhozszállítási lehetőségek fontosságáról és azokról a tényezőkről, amelyek szerinte fontos szerepet játszanak egy futárcég kiválasztásánál. Egyértelműen kijelenthető a kérdőív és mélyinterjú alapos feltérképezése után, hogy az emberek többsége általában elégedett az online vásárlásokkal, azonban sajnos néhány tényező mint például az interneten történő fizetés és a kiszállítási határidő még mindig bizalmatlansági faktorként jelenik meg online folytatott vásárlás során. Úgy vélem, hogy ezek a bizalmatlansági faktorok fokozatosan az idő és a technológia előrehaladtával mérséklődni fognak, s a dinamikus fejlődés útján haladva már-már teljesen eltűnnek. Véleményem szerint hatalmas mérföldkőnek számít a szállítások kapcsán, hogy nyomon tudjuk követni a megrendelt termék pontos helyzetét és szállítási ”állapotát” számos futárszolgálatnál. Javaslatként fogalmaznám meg, ugyancsak ehhez a témához, pontosabban a késedelmes kiszállításhoz a kommunikáció fontosságát. Szerintem ha egy futárszolgálat megfelelően kommunikálja le a késedelmes kiszállítást, vagy a szállítás során felmerülő esetleges problémát, akkor az online vásárlók körében csökkenne ez a fajta bizalmatlansági faktor. A megfelelő panaszkezelés illetve az ehhez szükséges platformok, véleményrovatok szintén meghatározóak. A kommunikáció fontosságán kívül megemlíteném a gondosan kiépített információstechnológiai hálózatot, a folyamatos fejlesztéseket és az innovatív javaslatokat, megoldásokat. Fiatal munkavállalóként nap mint nap tapasztalom az e-kereskedelem és e-logisztika által nyújtott lehetőségeket és pozitívumokat, és látom, hogy ezek nélkül a lehetőségek nélkül nem csak az üzleti folyamatok mennének döcögősen, hanem a mindennapi élet egyszerű tevékenységei is kihívást jelentenének. Egy mindent elsöprő gyorsasággal fejlődő iparágról beszélünk, amely behálózza az életünket és funkcionál a gazdasági élet mozgatórugójaként nap mint nap.   
695 |a e-kereskedelem 
695 |a e-logisztika 
695 |a internetes tranzakciók 
695 |a vásárlási szokások 
695 |a webshop 
700 1 |a Budai Dr. László  |e ths 
700 1 |a Korponay Gergely  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27613/1/Nagy%20Ol%C3%ADvia_E-kereskedelem%20%C3%A9s%20E-logisztika%20fontoss%C3%A1ga%20a%20mindennapokban%20%C3%A9s%20az%20%C3%BCzleti%20%C3%A9letben.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/27613/2/nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l.pdf  |z Dokumentum-elérés