Globális környezeti problémák Európában a 21.században

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tótváradi Enikő
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:EU környezetvédelmi politika
fenntartható fejlődés
klímaváltozás
környezetszennyezés
környezetvédelmi irányelvek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28013
Leíró adatok
Kivonat:Mit tehetnénk a jelenleg fennálló helyzetben, hogy javítsuk az esélyeinket és megvalósítsunk egy szélesebb körű társadalmi összefogást? Ezekre a kérdésekre kerestem  a választ elsősorban a szakdolgozatomban. A szakdolgozatomat az alábbi gondolatmenetet követve 8 fő részre tagoltam. A dolgozatom első része szakirodalmi áttekintésről szól, ezen belül is öt fő témát kívánok majd részletesen feldolgozni. Az első két részben a jelenleg zajló 2 legnagyobb környezeti problémára fogok kitérni, az ózonvékony elvékonyodására és a globális felmelegedésre. A harmadik és negyedik fejezetben az erőforrások hatékonyságáról és a környezetszennyezés hatásairól és az újrahasznosításról fogok szót ejteni. Az ötödik részben a biodiverzitás csökkenése és az erdőirtás kérdése lesz a téma, majd teszek egy kitekintést két Európán kívüli esetre, ahol megjelentek a globális felmelegedés jelei. A hatodik részben az európai uniós célokat fogom felvázolni, hogy milyen kilátások vannak 2020, 2030 és 2050-re, illetve a Covid-19 vírus milyen hatással van a környezet alakulására és a légszennyezettségre. A hetedik fejezetben két környezetvédelmi szervezetről fogok beszélni és a fenntartható fejlődés jelenlegi helyzetéről Európában. Végül dolgozatomat egy primer kutatással zárom, ahol európai uniós személyeket kérdeztem a környezeti szokásaikról és jelenleg zajló globális szintű problémákról. Kiemeltem a környezeti nevelés fontosságát, ami a tézisem egyik fontos részeleme. A környezeti nevelés az oktatás minden területén lényeges feladatnak számít. Az energiahordozók, az üvegházhatás, az ózonréteg károsodása, az ökológiai lábnyom, a fenntartható fejlődés és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt helyen szerepel. A felnövekvő nemzedéknek ismernie és becsülnie kell az életformák gazdag változatosságát a természetben és a kultúrában.  Cél, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, a fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. A legfőbb cél a megfelelő életkörülmények elérése, biztosítása  és megtartása. A gazdasági feltételeket úgy kell biztosítanunk, hogy közben a környezeti feltételeket is megőrizzük. Törekedjünk arra, hogy megfelelő életszínvonalat teremtsünk és elérjük a társadalmi jólét állapotát.Vegyük figyelembe, hogy nem csak magunkért tartozunk felelősséggel, hanem gyeremeikeinkért és unokáinkért is! És ne feledjük: Földünk csak egy van!