A social media és az influencer marketing térnyerése a pandémia idején

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jász Jerne Sarolta
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális turizmus
influencer marketing
koronavírus-járvány
Social media
Tiktok
turizmusmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28230
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásomban a karantén időszaktól kezdve egészen napjainkig vizsgálom a megváltozott social media fogyasztási szokásokat, illetve az ehhez kapcsolódó influencer marketing megerősödését és ennek a turizmusra gyakorolt hatását. Elsősorban kíváncsi voltam arra, hogy a turizmusban dolgozók milyen social media eszközökkel és új felületeken való részvétellel igyekeztek a vállalkozásukat népszerűsíteni. Másodsorban, a fogyasztói szokások megváltozásának mérése érdekében számos kutatási kérdést is megfogalmaztam. Legfontosabb ezek közül, hogy a karantén időszak alatt mennyivel több időt töltöttünk social media platformokon, külön figyelmet fordítva az idősebb generáció tagjaira és szokásaira. Továbbá számos kutatási kérdésem a turizmus új, digitális termékeinek használatának jelentőségére irányul. Primer kutatásként a mélyinterjúk mellett a kérdőív és a megfigyelés módszerét is alkalmaztam. A kérdőívet a karantén időszak közepén osztottam meg. Célom az akkori social media használat, a jövőbeli utazási szokások és kedv felmérése volt. Megfigyelésemet 8 hónapon át folytattam, mely során három szállodalánc Instagram oldalát követtem. Az első mélyinterjút egy szállodában dolgozó recepcióssal készítettem és a megváltozott utazási szokásokról kérdeztem. A másodikat egy cukrászda mestercukrászával és üzletvezetőjével, akik a social mediara, mint fontos marketingeszközre hívták föl a figyelmet. A harmadikat egy influencerrel, akivel a járvány miatt bekövetkező átalakulásról beszélgettünk, mely a szakmáját érinti. Szekunder kutatásom során szakcikkekből és folyóiratokból dolgoztam, valamint ehhez kapcsolódó YouTube videókból. A karatén ideje alatt létrehozott digitális újításokról nemcsak passzívan olvastam, hanem aktívan ki is próbáltam őket, legyen szó egy városnéző applikációról vagy virtuális utazásról. Eredményeim alapján jól látszódik, hogy lényegesen több időt töltöttek karantén alatt a social media platformokon, mert átlagosan 68,25%-kal nőtt a 2 óránál több időt eltöltőek száma. Az idősebb generációról megállapítható, hogy a Facebookon kívül vannak más platformok, melyeknek szintén aktív felhasználói lettek. Az interjúeredményeimmel összehasonlítva pedig elmondható, hogy mind az influencerek, mind maga a social media egy olyan szerepbe került nemcsak a turizmus, de más szakmák számára is, mely mellett nem lehet elmenni szó nélkül és egy vállalkozás sikere nagyrészt egy minőségi Instagram profilon múlhat.