Influencerek által megosztott élelmiszerhirdetések fogyasztóra gyakorolt hatásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Oláh Noémi
További közreműködők: Szőke Dr. Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói szokás
hirdetések
influencermarketing
közösségi média
tartalomelemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28298
Leíró adatok
Kivonat:Az elhízás egy világszerte jelenlévő probléma, amelynek a növekedése bizonyos előrejelzések szerint legalább 2030-ig nem fog megállni. A kóros túlsúlyosság rengeteg más fizikai és mentális tünettel is együtt jár, ezért a megelőzést érdemes már gyermekkorban elkezdeni. Ehhez azonban elengedhetetlen a szülők maximális odafigyelése, ugyanis, az élelmiszergyártó vállalatok töméntelen mennyiségben sugározzák egészségtelen ételeikről és italaikról szóló hirdetéseiket mind a hagyományos, mind a digitális média különböző csatornáin. Alábbi dolgozat kimondottan az online világ véleményvezérei, az influencerek által megosztott élelmiszerhirdetésekre és azok jellegére fókuszál. A szakirodalmi áttekintés után egy kérdőíves felméréssel kutatja a fogyasztók internet- és közösségi média-használati szokásait, az influencerekhez kapcsolódó általános attitűdöket, majd tartalomelemzéssel megvizsgálja négy magyar közkedvelt influencer Instagram profilját és az azon megjelenő hirdetéseket. Ennek során egyrészt kiderül, hogy a kérdőívet kitöltők többnyire semlegesen vagy negatívan viszonyulnak az influencerek által megosztott szponzorált tartalmakhoz, másrészt, hogy a vizsgált influencerek oldalán jelentős mennyiségű egészségtelen élelmiszert promotáló bejegyzés jelent meg. Mindenért azonban nem okolhatók ők sem, még akkor sem, ha többségében felelőtlenül és hiteltelenül posztolnak. A végső döntés ugyanis a (felnőtt) fogyasztók kezében van, nekik kell tudatosan és éretten mérlegelni, kinek a tanácsát fogadják meg és építik bele az életmódjukba.