A fast fashion szerepe Magyarországon és globálisan a koronavírus előtti és utáni időszakban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balla Zsófia
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fast fashion
globális
H&M
koronavírus
Magyarország
Zara
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28709
Leíró adatok
Kivonat:Az idei év első szakaszában, a vírushelyzet beálltával az üzleteknek rendkívüli változások és változtatások mellett kellett helyt állniuk. Először még csak korlátozták a nyitvatartásukat, majd bevezették az idősek sávját, végül be is zárták körülbelül három hónapra őket. Ez idő alatt sok üzlethálózat számolt be forgalomnövekedésről, míg mások ennek ellenkezőjéről tájékoztattak.  Ennek következtében és a versenyben maradás érdekében, az egyetlen megoldás az online értékesítésre való átállás volt. Azon vállalkozások számára, amelyek eddig is rendelkeztek webshop-okkal, nem tűnt túl nagy feladatnak, de a helyzet mégsem volt ilyen egyszerű. Rengeteg alkalmazott elbocsátásáról kellett dönteniük, és a munkahelyek elvesztése miatt a vásárlások száma is csökkent. Nem ez volt az egyetlen oka a visszaesésnek, az emberek számukra fontosabb dolgokat vásároltak, több okból is kifolyólag. A kereskedőknek át kellett értékelniük az eddig jól bevált stratégiájukat, és olyan megoldást találniuk, amely segítségével meg tudják tartani a bevételt, a profitot és a piaci részesedést is.  A vevői szükségletek és igények feltárása a legfontosabb feladat egy üzlet számára a biztos profit eléréséhez. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő, piac- és vásárlóorientált stratégia kialakítása. Az elektronikus kereskedelemre való átállás megoszló véleményeket váltott ki a fogyasztókból. A vállalatoknak arra kellett törekedniük, hogy az általuk biztosított online platformon minél gördülékenyebben folyhasson a vásárlás. Mivel a legtöbb fast fashion márka nemzetközi cégcsoporthoz tartozik és a világban sok helyen jelen vannak, általában a központban határozzák meg a fejlődési irányokat. Minden cégnél más-más a prioritás, mást helyeznek előtérbe a fejlesztések kapcsán, így lehetnek különbségek ezekben a fejlődési ívekben. Ezek nagyrészt hosszú távú célok, de jelen esetben a vírus miatt gyorsan kell cselekedni, így a cégeknek nincs annyi idejük ezek kidolgozására, a fejlesztési projektek sokszor menet közben alakulnak. A tapasztalat az volt, hogy a globális piacvezető vállalatoknak is bevétel kieséssel kellett számolniuk, de fel tudták venni a versenyt a már meglévő, jól bevált applikációkkal, AR shop-okkal és a fogyasztókról begyűjtött információkkal.