A digitalizáció hatása a marketingre és lojalitásra a MOL Kiskereskedelemben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Békési Dániel György
További közreműködők: Pólya Dr. Éva
Sánta Bálint
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
kiskereskedelem
lojalitás
marketing
mobil applikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/28807
Leíró adatok
Kivonat:A digitalizáció nem csak fogyasztói oldalról jelent izgalmas, egyszerűbb folyamatokat, élményeket, de ezzel együtt fejlődik az ipar és formálja a társadalmi szokásokat, a piaci trendeket. A digitális kezdeményezések alakítják a fogyasztói szokásokat és segítenek azokat megérteni is, ezzel gyorsítják, megkönnyítik és leegyszerűsítik a piaci reakciókat. Az adatvezérelt gondolkodás, vásárlói szokások megértése felváltotta a marketing régi, megérzéseken alapuló döntéshozatalát. Ezekkel az eszközökkel pedig lehetőség adódott arra, hogy a fogyasztókat sokkal közelebb hozhassák magukhoz a vállalatok és márkák. A kiskereskedelemben ezek az új digitális csatornák drámai változásokat váltottak ki a fogyasztói magatartásban, elvárásokban. Megjelentek a kiskereskedelemben a régi egyszerű pontgyűjtésen alapuló hűségprogramokat kiváltó „reward és gamification” jellegű programok, melyek rendkívül izgalmas felületet és ezzel együtt teret adnak a fogyasztói elköteleződés, lojalitás kialakításában és növelésében. Számos vállalat vezetett be hűségprogramot az elmúlt 10-15 évben, és ezzel együtt gondolták is újra azokat az utóbbi időszakban. Hogyan függ össze a lojalitás és prediktív elemzés? Szakdolgozatomban a digitalizációs transzformáció hatását vizsgálom a marketingre a MOL Nyrt. Kiskereskedelem üzletágán belül. Röviden bemutatom a használt marketingcsatornákat, fejlődési ambíciókat, a vállalat 2030-as stratégiájából kiemelve az adatvezérelt hűségprogramot, illetve feltárom az applikációs felhasználói szokásokat is kutatásom alapján a magyar piacon. Kvantitatív kutatásom központjában a Multipont hűségkártya program ismeretségének, MOL Go applikációs felhasználói szokásainak feltárása volt. Arra kerestem a választ, hogy a jelenlegi fogyasztói szokások és nagy versenytársi nyomással és eszköztár mellett a szűkebb értelemben vett versenytársakhoz képest előrébb tart-e a vállalat digitalizáció terén a kitűzött magas ambíciók mellett. Szakdolgozatomban részletesen bemutatom a magyar piacon elérhető versenytársak lojalitás programjait is.