A CSR a magyarországi KKV-knál – hogyan vállalja a felelősséget egy mikro- vagy kisvállalkozás?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Brabanti Viktória
További közreműködők: Győri Dr. Zsuzsanna
Némethné Futár Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
kis- és középvállalkozás - KKV
társadalmi felelősségvállalás
vezetői felelősség
vezetői készség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29053
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témájaként egy napjainkban igencsak aktuális téma választása volt a célom. Így került a látóterembe a „corporate social responsibility – CSR”, azaz a vállalati társadalmi felelősségvállalás. A CSR igen elterjedt fogalom a nagyvállalatok körében, azonban a magyarországi piacot szignifikánsan meghatározó kis- és középvállalkozások között kevésbé elterjedt. Így ezen vállalkozások körében szeretném kutatásommal feltárni, hogy milyen CSR módszereket alkalmaznak. CSR-nak számos típusát és megjelenési formáját ismerjük, több alternatív módja is van, amellyel hasznokat tud realizálni a vállalkozás, legyen szó üzleti vagy társadalmi haszonról. Ahhoz, hogy az összegyűjtött elméleti tudást gyakorlatban is megvizsgálhassam közvetlen környezetemben, hét magyar kis- és középvállalkozást választottam kutatásom alanyaként. Mivel a vállalati társadalmi felelősségvállalás egy összetett fogalomkör, így elsődleges célom az volt, hogy minél mélyebbre hatóan megvizsgálhassam a tényezőket, ehhez megfelelően kvalitatív módszerrel, interjúval elemeztem a vállalatokat. Mindezek alapján a kutatásom legelején ezeket a kutatási kérdéseket fogalmaztam meg: 1.     kérdés: A kkv-ban hogyan jelenik meg a CSR? (gyakorlatok, sztenderdek) 2.     kérdés: A kkv vezetői hogyan értelmezik a felelős és etikus működést? 3.     kérdés: Melyek a felelős vezetői jellemvonások? 4.     kérdés: Meddig terjed a vezető felelőssége a munkavállaókkal szemben? Hogyan jelenik meg ez a felelősség?  Ezen kérdések kutatásával és meghatározásával egy kézzel fogható témakört tudtam alkotni az olvasó számára. Szakdolgozatom első felében bemutattam a vállalati társadalmi felelősségvállalás témakörét, bemutatva kialakulásának jelentőségét, a legalapvetőbb fogalmakat és elméleteket, majd ez követően kifejtettem a vezetői szerep fontosságát a CSR perspektívájából. Mindezek után bemutattam a kis- és középvállalatok sajátosságait, hiszen kiemelkedően fontos szerepet kap specifikusságok a CSR gyakorlatainak implementálásakor. Majd ezen ismereteim tudatában felvázoltam kutatásom célját, módszertanát, a kutatási kérdéseket, majd a cégek bemutatását követően elemeztem az interjúalanyokkal megszervezett interjúm anyagait, felvázoltam ezen eredményeket. Majd ezekből az információkból következtetéseket vontam le, és javaslatokat tettem a vizsgált vállalatok számára