Marketingkommunikációs stratégia a virtuális vállalkozás világában influencer, illetve fogyasztói szemszögből a közösségi média kapcsán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy-Hadházi Dorottya
További közreműködők: Balog Arnold Zsolt
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói igények
közösségi média
marketingkommunikáció
online marketing
online reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29519
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásom alapjaként az online marketingkommunikációs tevékenységek mélyrehatóbb megismerését határoztam meg, amely főként a közösségi médiában megjelenő reklámokra irányul. Mindezek feltérképezéséhez elengedhetetlennek éreztem bemutatni a különböző modernizálódott marketingkommunikációs eszközöket, azok napjainkig történő fejlődését, valamint az ehhez szükséges tartalmi háttér szemléltetését és elmélyítését. Ezek alapján bemutatom magát a marketinget, annak alkalmazását, megjelenését, illetve eszközrendszerét.Kutatásom során részletesen ismertettem a két legkedveltebb közösségi média felületet a Facebookot és az Instagramot, azok felépülését és működését, azonban nagyobb hangsúlyt fektettem az Instagram platformra és az arra épülő marketing eljárásra. Hatékony reklámstratégiaként a személyek általi hirdetést gondoltam, mely szerint az influencer marketinget elemeztem.Dolgozatomban kétoldalú kvalitatív kutatást végeztem a véleményvezér marketing hatékonyságának megítélésével kapcsolatban, azaz egyik oldalról az Y és Z generációs fogyasztókat, másik oldal felől pedig az előzőekben megnevezett marketingtevékenységet folytató személyeket vizsgáltam. A kutatás fontossága számomra az volt, hogy minél jobban megismerjem a meghatározott célcsoport vásárlási szokásait, az influencerek által generált hirdetések hatásait és befolyását a fogyasztók vásárlási döntéseire, valamint a véleményvezérek oldaláról való folyamatot és annak impulzusait.Kutatásom alatt választ kaptam kutatási kérdésemre, amely alapján azt elemeztem, hogy milyen okból nő az influencer marketinget folytató egyének száma. A két szemszögből való vizsgálat különböző módon történt. A fogyasztók tanulmányozására online kérdőívet, míg az influencerek megfigyelésére online interjúkat használtam.