A vezetői kompetenciák és attitűd szerepe a teljesítményértékelésben a MÁV SZK Zrt. példáján keresztül
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | elkötelezettség Leadership modell teljesítményértékelés Teljesítményértékelés sikerességének feltételei vezetői kompetencia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/29543 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg29543 | ||
005 | 20210316125754.0 | ||
008 | 210316suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Papp Emese Erika | |
245 | 1 | 2 | |a A vezetői kompetenciák és attitűd szerepe a teljesítményértékelésben a MÁV SZK Zrt. példáján keresztül |c Papp Emese Erika |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy a MÁV SZK Zrt.- ben vezetői pozíciót betöltő személyek kompetenciái, attitűdje, tapasztalatai és ismeretei a teljesítményértékelésről, milyen hatást gyakorolhatnak a 2021-re ütemezett teljesítményértékelési rendszer bevezetésére és alkalmazására a vállalaton belül.A téma teljes körű feltérképezése érdekében a dolgozat első felében szekunder kutatás elvégzésével került megalapozásra a kutatási téma. A hazai és nemzetközi szakirodalom alapján bemutatásra kerül a teljesítményértékelés lényege, céljai, módszerei és eredményességének feltételei. Kutatások bizonyítják, hogy a folyamat hatékonyságára nagy befolyással van a vezetői támogatás és elkötelezettség mértéke. Továbbá, azzal szemben, hogy a teljesítményértékelés a felettesen kívül más is elvégezheti, az általános gyakorlat szerint a vezetői értékelés a jellemző. Ezek miatt szekunder kutatásom második felében kutatom, hogy melyek azok a vezetői kompetenciák, attitűdök és magatartás, amelyek a teljesítményértékelés sikerességének alapjául szolgálnak. Ezt követően a MÁV SZK Zrt. bemutatása olvasható a vállalat legfontosabb ismérvei mentén valamint annak a projektnek az ismertetése, amelynek keretében a szervezet egészére kiterjedő teljesítményértékelési rendszer kialakítása történt meg.A megfelelő ismeretek birtokában vált lehetővé a primer kutatás felépítése. A MÁV SZK Zrt. vezetői pozíciót betöltő személyeinek kérdőíves megkérdezésével kerül feltárásra, hogy milyen előzetes tapasztalatokkal, általános megítéléssel és ismeretekkel rendelkeznek a megkérdezettek a teljesítményértékelés tekintetében. Emellett arra szerettem volna választ kapni, hogy milyen a szervezetben uralkodó vezetői attitűd valamint, hogy a teljesítményértékeléshez szükséges kompetenciákkal saját belátásuk szerint milyen szinten rendelkeznek a vezetők.A kutatással arra törekedtem, hogy felszínre kerüljenek azok a tényezők, amelyek a teljesítményértékelés alkalmazását majd pozitívan vagy negatívan befolyásolhatják. Ezeknek a tényezőknek az ismeretében a rendszer működtetéséért felelős HR osztály lehetőséget kap arra, hogy megfelelően felkészüljön, csökkentse és megelőzze az esetlegesen akadályozó eseményeket. A kutatás legfontosabb eredményeiként a következő megállapításokat tettem a szakdolgozatomban. A vezetői elkötelezettség növelése szükséges annak érdekében, hogy a teljesítményértékelési rendszer támogatása biztosított legyen. A vezetői attitűd a szervezetben és a teljesítményértékeléshez szükséges kompetenciák ismerete és megléte hozzájárulhat a sikeres és eredményes működtetéshez, azonban ezek tudatos alkalmazásához felkészítő tanfolyamok biztosítása javasolt az értékelőknek. Végül pedig a válaszadók nagy része fogalmazott meg kritikát (szubjektivitás, igazságtalanság, pontatlan célok, kommunikáció hiánya, felkészületlenség és a résztvevők elkötelezettségének hiánya) korábbi élményei alapján a teljesítményértékelésről, amelyek ismeretében figyelmet kell fordítani, hogy a bevezetendő rendszerben ezek ne fordulhassanak elő. | |
695 | |a elkötelezettség | ||
695 | |a Leadership modell | ||
695 | |a teljesítményértékelés | ||
695 | |a Teljesítményértékelés sikerességének feltételei | ||
695 | |a vezetői kompetencia | ||
700 | 1 | |a Bánhegyi Dr. Mátyás Zoltán |e ths | |
700 | 1 | |a Kele Teréz |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29543/1/Szakdolgozat_Papp%20Emese%20Erika_2020december.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29543/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20nyilatkozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29543/3/Temavazlat-es-osszefoglalas_2020.pdf |z Dokumentum-elérés |