Vállalkozás alapítása és a vállalkozói kedv napjainkban Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mezei Bernadett
További közreműködők: Siklósi Dr. Ágnes
Verzárné Liszt Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:piackutatás
SWOT-elemzés
vállalati formák
vállalkozás alapítása
vállalkozói kedv
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29657
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat témájának választása során különös figyelmet kell fordítani arra, hogy egy számomra érdekes, hasznos témát dolgozzak fel, ezért esett a választásom a vállalkozások alapjaira és a vállalkozó kedvére. A bevezető részben leírom, hogy milyen tényezők befolyásolják a vállalkozások számát, mint a gazdasági válságot vagy egyéb külső tényezők. Ebben a részben a Központi Statisztikai Hivatal adataira támaszkodva, röviden elemzem a vállalkozások számát a 2014 és 2018 közötti időszakra. Egy vállalkozás indítása előtt fontos tisztában lenni azzal, hogy akik azok a tényezők, amik alapján lehet kategorizálni egy vállalatot, vagy, hogy melyikeket vállalják formában, akik közül válaszolnak a vállalkozók, ezekhez milyen követelményeknek kell megfelelnie, és hogy milyen előnyei vannak a különböző vállalatoknak. A tovább figyelembe véve, hogy hasznos lehet a piackutatás egy vállalkozás indítása előtt, mert ezekkel a lehetőségekkel felmérni a piacot, a piaci igényeket és a versenytársakat is. Megnevezem a nagyon ismert piackutatási formákat és azok előnyeit, hátrányait. Ebben a részben szó volt a kvantitatív és minőségi piackutatásról, valamint a primer- és szekunder adatgyűjtési módszerről. Ahhoz, hogy felmérjük mi is szükséges a vállalkozás indításához, nem elég a piackutatáshoz, a piaci megismeréséhez, hanem fontos az, hogy legyen egy üzleti terv, ami minden egyes között van, hogy mekkora induló tőkére van szükség a vállalkozásnak, valamint rövid és A hosszú távú terveket tartalmazzák a vállalkozások jövőjére. Ebben a részben a SWOT-elemzés hasznosságát és szempontjait ismertetik, ami a külső és belső vállalati környezet alapján állít fel egy elemzést a vállalkozásról. A dolgozatom harmadik részében az általam végzett kutatást elemzem, ami arra irányul, hogy felmérjem milyen a vállalkozó kedv ma, Magyarországon. Ehhez egy kérdőívet állítottam össze, amit az interneten juttattam el a kitöltőkhöz. Az eredményeket elemezem és a fontosabb információkat diagrammon szemléltetem. Ezt a gyakorlati helyét főkönyvelőjével készítettem egy interjúval, amellyel kapcsolatban kérdeztem, hogy mik a tapasztalatok a vállalkozások alapításával kapcsolatosan, valamint, hogy véleménye szerint milyen e-vállalkozói alapítás napjainkban. Ezután egy rutinos vállalkozóval készült interjú, akit szintén a saját tapasztalatairól kérdeztem, ami szakmájából adódóan más, mint a könyvelőé. A dolgozatomat egy rövid, lényegre törő összegzéssel zártam,