Egy vállalkozás költség és eredményalakulásának elemzése, piaci pozíciójának értékelése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Petra Bettina
Other Authors: Szijártó Boglárka
Tóthné Gáspár Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:eredményelemzés
élelmiszer-kereskedelem
ital-kereskedelem
kiskereskedelem
költségelemzés
nagykereskedelem
piaci pozíció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29719
Description
Abstract:A dolgozat egy kis- és nagykereskedelmi vállalat költség, valamint eredményelemzéséről szól, illetve piaci pozíciójának meghatározásáról. A költségelemzésen belül többféle nézőponton keresztül vannak a költségek elemezve ábrák segítségével. Az adatok bemutatása után azok értékelése történik több szempont szerint. Az eredményelemzés fejezetben a kereskedelmi vállalatokra jellemző speciális eredményelemzés történik, majd az eredményt befolyásoló tényezők bővebb kifejtése következik. Az eredmény alakulásának elemzése több üzleti éven keresztül történik. A piaci pozíció meghatározásánál az elsődleges szempont a makrokörnyezet elemzése, valamint iparági vizsgálat is megtalálható. A vállalat és versenytársai összehasonlítása is megtalálható a dolgozatban.