A 8D problémamegoldó folyamatok kvalitatív és kvantitatív kiértékelésének alapján történő eszkaláció optimalizálása, továbbfejlesztése a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sutus Viktória
További közreműködők: Bárány-Serfőző Viktória
Krajcsák Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:8D
autóipar
hibaelhárítási folyamat
IATF
minőségirányítás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/29775
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban az autóiparban elterjedt 8D problémamegoldó folyamatot vizsgáltam a Corrective Action Tool rendszeren keresztül a kecskeméti Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vonatkozásában. Vizsgálatom célja optimalizálási, fejlesztési javaslat kidolgozása a rendszer és folyamatának javítására. Dolgozatomban két kérdést vizsgáltam, az első a hibaelhárítási folyamatok időtúllépéséhez kapcsolódott, a második pedig a folyamatok kiértékelt eredményének a növeléséhez. Vizsgálatom során először a problémamegoldó folyamatok meghatározott időn belüli, vagy azon túli, de indokolt túllépés lezárásának a kérdésével foglalkozok. Az indokolatlan időtúllépéssel rendelkező hibaelhárítási folyamatok minimalizálására azonnali intézkedésként került bevezetésre a lejárt CAT pontok listájának, valamint az ez alapján készített diagram bemutatása a vezetők számára tartott, heti szinten történő eszkalációs megbeszélés keretein belül. Amennyiben ezt követően sem kerül a pont lezárásra, vagy indoklásra az időtúllépés, úgy további eszkalációra kerül sor. Dolgozatomban ennek a bevezetett intézkedésnek a hatásosságát részletesen vizsgáltam statisztikai adatok készítésével, melyeket diagramon ábrázoltam, valamint a mélyinterjúk készítése során visszajelzést kaptam az intézkedés eredményéről, ahol az interjúalanyok egyértelműen hatásosnak találták azt. Ezt a visszajelzést az általam készített kimutatások összehasonlítása is alátámasztja, melyek alapján elmondható a bevezetett intézkedések hatékonysága, melyet az az alapgondolat eredményez, ami a probléma vezetői szintre emelését célozta meg.  Szakdolgozatom második kérdése a hibaelhárítási folyamatok optimalizálására vonatkozik, mellyel célom a CAT pontok minőségének, s ezzel együtt az eredményének a növelése. Vizsgálatomat egy teljeskörű hibaelemzés, valamint a CAT rendszerről készített mélyinterjúk segítették, melyek alapján megállapítható volt, hogy a hibák, hiányosságok többsége nagy része emberi figyelmetlenségre, hanyagságra, vagy pedig a megfelelő tudás hiányára vezethetők vissza. Az első intézkedési javaslatom egy olyan teljeskörű oktatás lebonyolítása a CAT rendszerről, a hibaelhárítási folyamatról, valamint a kiértékelő lapról, mely az összes CAT ledolgozásában résztvevő dolgozóra kiterjed. A másik optimalizálási javaslatom a kiértékelést követően összeállított intézkedési lista magasabb szintre emeléséhez kapcsolódik. A jelenleg excel fájlként használt listát a Shop Floor Management Digital-ba létrehozott új tábla váltaná fel, mely egyszerűsítené, optimalizálná, és digitalizálná egyszerre a folyamatot. Az optimalizálási intézkedés segítené a hiányosságok pótlásának a számonkérését, a teljesítésük nyomon követését, ezáltal hosszútávon elérve azt, hogy a CAT pontok kitöltésekor már a jellemzően figyelmetlenségből és tapasztalatlanságból eredő kisebb, de az eredményre annál nagyobb hatást gyakorló hibák kiküszöbölésre kerüljenek.