Az Országos Mentőszolgálat, mint költségvetési intézmény gazdálkodásának átfogó elemzése és értékelése a számviteli beszámoló és az éves költségvetés alapján legalább két költségvetési év tekintetében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | államháztartás befektetett eszközök forgóeszköz kötelezettségek mentőszolgálat |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/29828 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg29828 | ||
005 | 20210316131431.0 | ||
008 | 210316suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Mervenszki Zsanett | |
245 | 1 | 3 | |a Az Országos Mentőszolgálat, mint költségvetési intézmény gazdálkodásának átfogó elemzése és értékelése a számviteli beszámoló és az éves költségvetés alapján legalább két költségvetési év tekintetében |c Mervenszki Zsanett |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozatom tárgyául az Országos Mentőszolgálatot választottam, akiknél a 2006., 2015. és 2019. éveket vizsgáltam. Azért döntöttem úgy, hogy a szakdolgozatom témájaként az Országos Mentőszolgálat gazdálkodásának átfogó elemzését és értékelését választom a számviteli beszámoló és az éves költségvetés alapján, kiegészítve a Mentőszolgálat történelmi múltjával és feladatai bemutatásával, mert még ha egy rövid ideig is, de a tagja lehettem ennek a több mint 70 éves történelmi múltra visszatekintő, nagy jelentőséggel bíró szervezetnek. A 2019. évben dolgoztam az Országos Mentőszolgálat Belső Ellenőrzési Osztályán, ahol beleláttam a szervezet eszméletlen mennyiségű napi szintű munkájába, és megismerkedhettem egy mamut szervezet működésével. Az, hogy az Országos Mentőszolgálat hungaricum, nemzeti értékeink egyike, annak történeti előzményei vannak, ami a 19. század végére vezethető vissza. Az, hogy önmagában véve mennyire egyedi a Magyarországon megalakult Országos Mentőszolgálat, mi sem mutatja jobban, hogy amíg a világ számos országában a mentésügy kivonuló szolgálatának tagjai a kórházakhoz tartoznak (például: Amerikai Egyesült Államok, Németország), addig Magyarországon a mentést egy egységes állami szervezet látja el. Mindezt úgy teszi, hogy a tevékenységét minden más szervezettől pl.: a kórházaktól és a társszervezetektől függetlenül végzi. Az Országos Mentőszolgálat, mint hungaricum generációk munkájának eredményeként született. Közel hét évtizedes működése során megvalósult célkitűzései és értékei, a kor társadalmi igényei, tudományos lehetőségei szerint igyekezett egykoron és napjainkban is megfelelni a hazai és nemzetközi elvárásoknak. Magyarország legnagyobb egészségügyi intézményének megfelelően a fejlődése is egyedülálló: induláskori mentőállomás-hálózatát háromszorosára, személyi állományát húszszorosára, járműveinek számát hatszorosára növelte. Az Országos Mentőszolgálat alapító főigazgatója Dr. Orovecz Béla orvos-őrnagy volt. A szakdolgozatom célja az, hogy a következő részekben foglaltak felhasználásával bemutassam az Országos Mentőszolgálatot, mint gazdálkodási intézményt, ezáltal bemutatva a tényleges vagyoni és pénzügyi helyzetét, kiegészítve az elmúlt 15 év távlatában a gépjárműparkjában bekövetkező változásokról. A dolgozatom három fő részre lesz bontható. Az első-, elméleti részében foglalkozom majd az államháztartás működésével a központi költségvetési szervek szerepével és az általam választott szervezetnek a bemutatásával az Országos Mentőszolgálat alapadatai, jogállása, tevékenysége, részletes bemutatása (ez egy eléggé szerteágazó rész lesz kiindulva abból, hogy egy közel 8000 főt foglalkoztató mamutszervezetről van szó). Ezt követően a második részben az OMSZ pénzügyi elemzésére fog sor kerülni, amit a 2006., 2015. és 2019. évi költségvetési beszámolók alapján fogok elkészíteni. A harmadik részben egy részletesebb képet fogunk kapni az OMSZ elmúlt 15 év gépjárműparkjában bekövetkező változásokról. Zárásként a jelenlegi koronavírus helyzetet (COVID-19) egy oldalban összegzem, ezáltal is bemutatva az OMSZ-ra nehezedő plusz terheket. Ezt követően összefoglalom, a tapasztalataimat leírom, a konklúzióimat. | |
695 | |a államháztartás | ||
695 | |a befektetett eszközök | ||
695 | |a forgóeszköz | ||
695 | |a kötelezettségek | ||
695 | |a mentőszolgálat | ||
700 | 1 | |a Gulyás Antal |e ths | |
700 | 1 | |a Kozma Dr. Gábor |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29828/1/Az%20Orsz%C3%A1gos%20Ment%C5%91szolg%C3%A1lat%2C%20mint%20k%C3%B6lts%C3%A9gvet%C3%A9si%20int%C3%A9zm%C3%A9ny%20gazd%C3%A1lkod%C3%A1s%C3%A1nak%20%C3%A1tfog%C3%B3%20elemz%C3%A9se%20%C3%A9s%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se%20a%20sz%C3%A1mviteli%20besz%C3%A1mol%C3%B3%20%C3%A9s%20az%20%C3%A9ves%20k%C3%B6lts%C3%A9gvet%C3%A9s%20alapj%C3%A1n%20legal%C3%A1bb%20k%C3%A9t%20k%C3%B6lts%C3%A9gvet%C3%A9si%20%C3%A9v%20tekintet%C3%A9ben.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29828/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/29828/3/BA_TO_Mervenszki_Zsanett_BSL224.pdf |z Dokumentum-elérés |