Café Frei marketingstratégiája és fogyasztói megítélése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Krisztián Tamás
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Molnár Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső környezet elemzése
Café Frei
fogyasztó
kávé
kávézási szokások
külső környezet elemzése
SWOT-elemzés
versenytársak
versenytársak elemzése
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/33414
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom megírása során elvégeztem a szükséges szekunder kutatásokat. Ezen kutatások segítettek legfőképp a Café Frei marketingstratégiáját megérteni és ezek segítségével indultam el a fogyasztói megítélés vizsgálatának útján. A szekunder információgyűjtés segítségével elhelyeztem a vállalkozást a makro környezeti feltételrendszerben és megvizsgáltam a vállalkozás mikrokörnyezetét is. Ezekhez a szekunder kutatásokhoz különböző modelleket alkalmaztam, amelyek segítenek felvázolni egy vállalat külső és belső környezetét egyaránt. Ilyen modellek, amiket alkalmaztam a STEEP-analízis, a Porter-féle öt versenyerő modell és a SWOT mátrix. A kvalitatív kutatásomhoz szükséges mélyinterjú guide-ot a szekunder információk vizsgálata során alakítottam ki. A mélyinterjú guide elkészítése és az interjúk tartalomelemzése után arra a következtetésre jutottam, hogy a kvantitatív kutatásomat az interjú kérdéseire kell építsem és ezáltal megtudhatom a kitöltők véleményét, amelyek segítségével válaszokat kaphatok arra, hogy miben javulhatna még a vállalkozás. Ezek segítségével tudtam egy új még hatékonyabb stratégiát kialakítani a Café Frei számára. A kutatásom megkezdése előtt hipotéziseket állítottam fel, amelyeket a kvantitatív kutatás végén vizsgáltam a statisztikai elemzés után. A szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a Café Frei marketingstratégiáját és fogyasztói megítélését, és mindezeken túl a célommá vált, hogy egy új, hatékonyabb stratégiát alakítsak ki, amely segítségével nagyobb piaci részesedést érhetne el a franchise alapon működő kávéházlánc. A szakdolgozatomban az új stratégia kialakítása című fejezetben fogalmaztam meg azt, amely az egész kutatásom célja volt, és véleményem szerint ezáltal nagyobb piaci részesedést lehetne elérni. A szakdolgozatom végéhez érve elmondhatom, hogy a Café Frei véleményem szerint és a primer kutatásomban résztvevők véleménye szerint is egy egyedülálló kávéházlánc, amely a jelenlegi marketingstratégiájának köszönhetően rendkívüli fejlődést produkált az elmúlt 13 évben, hiszen 2007-ben nyitották meg első kávéházukat. A cél nyilvánvalóan a profitszerzés és az, hogy Magyarország piacvezető kávéházláncává váljanak, amelyhez vezető úton nagyon jó irányba tartanak. A javaslataim alkalmazása esetén - amelyeket megfogalmaztam - véleményem szerint felgyorsítható a piacvezető pozíció elérése, hiszen jelenleg hazánkban a külföldi kávéházak vannak többségével jelen a konkurenciát tekintve, akiknek nem a legnagyobb arányú bevételét adja a magyar piac, ezért nem is kifejezetten erre koncentrálódnak. Összességében állíthatom azt, hogy a kávé, mint sokak számára élvezeti cikk és sokak számára a mindennapi élet egyik alappillére hazánkban nagyon népszerű, és az ezzel kapcsolatos kutatások és felmérések is nagyon érdekes adatokkal szolgálnak az érdeklődök számára. Egy szó, mint száz: számomra a szakdolgozat elkészítése rendkívül érdekes volt és ahogyan azt a témaválasztásom indoklásánál is elmondtam, élvezet volt e témával foglalkozni.