A külföldön élő magyarok vásárlási szokásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Török Réka Dalma
További közreműködők: Pazaurek Piros
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói magatartás
határon túli magyarság
külföldön élő magyarok
magyar termékek
magyarok külföldön
vásárlási szokások
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35682
Leíró adatok
Kivonat:A Dolgozatom megírása során szerettem volna jobban megismerni, egy olyan csoport vásárlási szokásait, akik keresztül mentek a költözéssel járó átalakuláson. A téma és a célcsoport választás elsősorban személyes jellegű volt, mivel én is a külföldön élő magyarok csoportjába tartozom. Ezért a hipotézisem felállítása során sokszor a személyes és környezetemben élő magyarok vásárló magatartását vettem alapul.A szekunder kutatásból sok érdekes információt ki tudtam deríteni a magyarok, illetve az amerikaiak vásárlási szokásairól. Ezeken felül vizsgáltam még a termékek származási helyével és kimondottan a magyar termékek vásárlásával kapcsolatos meglévő kutatásokat.Primer kutatásomban már csak a külföldön élő magyarokra koncentráltam, ők alkották a célcsoportomat. Bár a felmérés nem minősül reprezentatívnak így is érdekes információkkal szolgálhat a fogyasztói magatartásukkal legfőképpen a magyar termékhez való hozzáállásukkal kapcsolatosan.Többek között kiderül, hogy a kutatásomban részvevő külföldön élő magyarok bevásárlásának gyakoriságában nem történt jelentősebb változás, ezzel szemben az online vásárlások gyakorisága növekedett mióta kiköltöztek. Szeretnek jól bevált helyen vásárolni, leginkább hipermarketekben és diszkontokban, melyek kiválasztásának legfőbb szempontja a minőség, választék és a tisztaság. A minőség nem csak az üzlet szempontjánál szerepel első helyen, a kitöltők ugyan is ezt tartják a legfontosabbnak egy adott márkájú élelmiszer kiválasztásánál is.A magyar termékkel kapcsolatosan megtudtam, hogy leginkább akkor választanák a magyart terméket, ha az hasonló árban van a többi termékkel. A termékek származási helye sajnos csak kicsivel több, mint a kitöltők felét érinti, de ha magyar terméket vásárolnak, jellemzően a magyar termelők támogatása céljából választják.A külföldön élő magyarok nagyon segítő készek voltak kitöltéssel és megosztásokkal segítették az online kérdőíves kutatásomat. A válaszok elemzésekor érezhető volt, hogy komolyan vették a felmérést, rengeteg egyéb sajátszavas válasz érkezett, amit ezúton is köszönök. Valamint a kiértékelési eredményt váró 63 feliratkozó is azt mutatja, hogy érdekesnek találták a kutatást.