Egy újonnan nyíló gyógyszertár stratégiai orientációja, marketingtevékenysége

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Weiler Soma Gábor
Other Authors: Kopcsay Dr. László
Kovács Dr. Ildikó
Format: Thesis
Kulcsszavak:Dashboard
direkt marketing
gyógyszerkereskedelem
gyógyszertár
marketing
online marketing
planogram
polckép
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35714

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg35714
005 20220402094724.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Weiler Soma Gábor 
245 1 0 |a Egy újonnan nyíló gyógyszertár stratégiai orientációja, marketingtevékenysége  |c Weiler Soma Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban a magyarországi gyógyszertárak marketingtevékenységét illetve a kiskereskedelemben elfoglalt helyzetüket fogom vizsgálni. A bevezetésben a patikaprivatizóció utáni időszakot, az úgynevezett etikus korszakot fogom röviden bemutatni, majd a  patikaliberalizációval fogom folytatni. Az elmúlt 25 évben ez a két korszak volt a legmeghatározóbb a gyógyszertárak életében. Kifejtem továbbá, hogy milyen pozitívumai voltak a 2006. évi XCVIII. törvénynek, illetve milyen, a szakmán belül kialakuló feszültségeket szült az új törvény. A törvényvisszavonását követő időszakot már egy gyógyszertár vezetés szempontjából nyugodtabb, de nagyobb közgazdasági látásmódot igénylő rendszer kialakulásához vezetett. A liberalizáció utáni időszak szabályozásáról fogok ezt követően és kifejteni, hogy miért terjedt el a gyógyszertárhálózatok rendszere, miért indokolt manapság valamelyik lánchoz csatlakozni. Számos gyógyszertárvezető bizalmatlanul, rossz szemmel fogadta a hálózatok térnyerését. Ennek ellenére a 2010-es évektől kezdődően egyre nőtt, bár a tendencia lassulni látszik. A legnagyobb hálózatok között az Alma, a Benu, a Szimpatika és a Gyöngy patikák tartoznak. Ezek közül az Alma hálózattal fogok tüzetesebben foglalkozni. A Patika Management Kft. által működtetett Alma hálózat felépítését, munkásságát, marketingtevékenységüket, nagykereskedővel (Hungaropharma Zrt.) való kapcsolatokat.           A kvalitatív kutatásom során egy gyógyszertárvezetővel fogok mélyinterjút készíteni.  A gyógyszertárvezető független patikát irányított a 2010-es évekig, amikor is hálózathoz csatlakozott, ami nem más, mint az Alma Franchise. Kérdéseimben kitérek arra, hogy milyen kötelezettségeket vállalt, milyen plusz feladatokkal jár a franchise tagjának lenni. Kitérek még arra is, hogy a forgalom, az OTC szerek, a hálózat marketingtevékenysége milyen hatással volt a forgalomra. A havi újság, szórólapok, Tv-és rádióreklámok mennyire voltak befolyással a szóban forgó termékek keresletére. Arra is kitérek, hogy a havonta/3 havonta/ félévente változó polckép és gondola arculat tényleg odacsábítja e a vásárlókat. Ugyanez a gyógyszertárvezető 2020.04.20-án nyerte el egy új gyógyszertár megnyitásának pályázatát. Ezért még a gyógyszertárnyitás nehézségeivel, illetve az Patika Management  Kft.-vel való közös munkáról, a marketingstratégiáról, az arculat kialakításáról fogok beszélgetni. 
695 |a Dashboard 
695 |a direkt marketing 
695 |a gyógyszerkereskedelem 
695 |a gyógyszertár 
695 |a marketing 
695 |a online marketing 
695 |a planogram 
695 |a polckép 
700 1 |a Kopcsay Dr. László  |e ths 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/35714/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés