Az éttermi vendéglátás marketing stratégiájának elemzése és fejlesztési lehetőségei a fogyasztói szokások alapján.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zéman Maximilián Győző
További közreműködők: Balogh Anna
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:elemzés
étterem
fejlesztés
fogyasztói szokások
internetmarketing
marketing
marketingstratégia
vendéglátás
vendéglátóipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/35717
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom során számos olyan tényezőre jöttem rá, ami sok vendéglátó egységnek segítene a céljai elérésében. Ami számomra kiderült a szakirodalmi részből az a rendszerezettség valamint a folyamatosság fenntartásának fontossága. Egy étterem marketing tevékenysége nem egy olyan feladat amit hosszú időn keresztül csak csinál az ember, hogy legyen eredménye, aztán majd egyszer elvégzi a feladatot és az működik magától. Mind a reklámozás, mind a hirdetések, mind a szervezés és a rendszerezés területén a folyamatosság a legfontosabb. A fő feladat az emberek figyelmének megnyerése után, annak a megtartása. Egy jó stratégia és marketingterv összeállítása elkerülhetetlen bárki számára a hatékony munka érdekében. A koncepció megalkotása után viszont fontos a folyamatos „karbantartás” és az odafigyelés. Fontos, hogy a fejlődés és az új trendek felé nyitottak legyünk, és próbáljuk meg alkalmazni is őket. Nagyon lényeges azonban a körültekintő helyzetelemzés, piackutatás és persze az állapotfelmérés. Ameddig a szekunder kutatásomban a papírforma szerű tényeket és megállapításokat elemeztem és kutattam, addig a primer kutatásom során számos alkalommal kiderült, hogy a piac rendkívül megosztó. A primer kutatásom során a kérdőív válaszainak kiértékeléséből kiderült, hogy sok esetben másképp kell gondolkodnunk prioritás szempontjából. A reklámok és hirdetések terén sok választ kaptam a tartalmak fontossági sorrendjére, melyből az derült ki, hogy a kitöltőim többsége inkább azokra a tartalmakra figyelnek fel, ahol az ételekkel kapcsolatos információkat találják. Lehetnek ezek képek, videók, szövegek bármilyen felületen. A kérdőívben választ kaptam az adott éterem külső belső megjelenésének fontosságaira a vendégek szemszögéből, a vélemények valamint a közösségi média jelenlét fontosságára, az étterembe járási szokások miértjére valamint a weboldalaik tartalmainak fontos részleteire. A hipotéziseim tekintetében elmondható, hogy az állításim beigazolódtak. Legfőképpen a kérdőíves kutatásom során kaptam olyan válaszokat, sikeresen alá tudtam támasztani a feltételezéseimet. A szakirodalmak tanulmányozása során is számos olyan információt dolgoztam fel, amelynek segítségével az állításaim beigazolódtak. Összességében az éttermi vendéglátás marketing is egy olyan iparág, amelyről olvasgathatunk, tanulmányozhatjuk, informálódhatunk, viszont inkább a személyes tapasztalatok szerzése során tudhatjuk meg, hogy amit megtanultunk magáról az iparágól azt hol milyen formában tudjuk alkalmazni.