Magyar Kulturális Intézet Cipruson
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | Ciprus diplomácia kulturális diplomácia Kulturális intézetek Kultúramarketing |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/36626 |
Abstract: | A „Magyar Kulturális Intézetek Cipruson” című szakdolgozat témája egy külföldi magyar intézet megnyitásának lehetőségét és létjogosultságát vizsgálja a Ciprusi Köztársaság területén belül. A dolgozat három részre bontható. A disszertáció első részét az általános áttekintés és azok a feltárt tények képezik, amelyek segítségével a Ciprusi Köztársaságot és művészeti ágait, a kultúramarketing elemeit, Ciprus és Magyarország társadalmi és kulturális kapcsolatát, a magyar kulturális termékeket és a kulturális diplomáciai kapcsolatok potenciális alappilléreit, valamint a magyar kultúra szigetországban történő megjelenésének lehetőségeit ismerheti meg az olvasó. A dolgozat második része három félig strukturált interjúból áll, amelyek elkészítéséhez a Ciprusi–Magyar Baráti és Kulturális Kapcsolatok Társasága, a Magyarország Athéni Nagykövetségének Nikóziai Irodája, továbbá a Külgazdasági és Külügyminisztérium Külföldi Magyar Intézetek és Évadok Főigazgatósága állt rendelkezésre. A harmadik részben található összefoglalóból kirajzolódik, hogy a magyar kultúra évek óta jelen van Cipruson, a két ország közötti kapcsolatok egyre erősödnek, ennek ellenére, a Külgazdasági és Külügyminisztérium nem tervezi magyar kulturális intézet megnyitását Cipruson. A dolgozat végezetül esetleges alternatív megoldásokat kínál a magyar kultúra népszerűsítésére a szigetországban. A disszertációt a kutatási tevékenység alatt megfogalmazódott személyes vélemény zárja. A szakdolgozat kutatási eredményei felhasználhatóak Ciprus és Magyarország viszonylatában a kulturális diplomáciai stratégia továbbgondolásához. A disszertációban megfogalmazott felvetések elősegíthetik a magyar kultúra szigetországban történő további népszerűsítését és a két ország közötti kapcsolatok bővítését. |
---|