Különbségek vizsgálata az X és Z generáció turisztikai fogyasztói magatartásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kerekes Kitti
További közreműködők: Sipos Erika
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói csoportok
fogyasztói magatartás
generációváltás
turisztikai fogyasztás
turisztikai trendek
X generáció
Z gereráció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/36892
Leíró adatok
Kivonat:A fogyasztói magatartás generációs szemszögből való vizsgálata egyre népszerűbb tudományos témává vált az elmúlt években. Az újonnan megjelenő nemzedékek egyre inkább meghatározó fogyasztói csoportokká válnak, azonban utazási, pénzköltési és információszerzési szokásaik jelentős eltérést mutatnak az idősebb generációk esetében tapasztalt és már jól ismert fogyasztói szokásokhoz képest. Ebből kifolyólag a turisztikai szolgáltatók és vállalatok számára is elengedhetetlen a generációk vásárlási szokásainak tanulmányozása, majd ehhez mérten a kínálat megfelelő alakítása. A szakdolgozat bemutatja az X és Z generáció általános ismertetőjegyeit, jellemzi fogyasztói magatartásukat és összegyűjti az azok közötti különbségeket. A különbségek vizsgálata turisztikai szemszögből is megtörténik. A szakirodalom és a kutatás összefüggéseiből levont következtetések alapján megfogalmazott javaslatok találhatóak a dolgozat végén a generációspecifikus marketingstartégiát illetően.