Felelős marketing, a reklámok hatásai a gyerekekre, és a szülők tudatossága a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Farkas Péter
További közreműködők: Papp Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gyerekek
hatás(ok)
kérdőíves felmérés
marketing
reklámok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37025
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja az, hogy betekintést adjak a reklámok gyermekekre gyakorolt hatásáról. Valamint hogy felmérjem, hogy a szülők mennyire vannak tisztában ezeknek a tartalmaknak a káros hatásáról, és hogy mennyire törekednek megóvni ezektől gyermekeiket. Mivel manapság rengeteg etikátlan reklámmal találkozhat a gyerek, és a szülők azok akik elsősorban meg tudják óvni őket ezektől. Emellett mindenhol reklámokba futnak a gyermekek ezért nehéz kiszűrni ezeket. Kutatásom során kérdőívben kérdeztem meg a szülőket, és ez alapján próbáltam felmérni az ő tudatosságukat a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban. Kérdőívemmel 213 szülőt sikerült elérjek, az ő válaszaik alapján, jutottam a következtetéseimre. Végső soron, arra jutottam, hogy a szülők nem tartják potenciális veszélyforrásnak a reklámokat, habár rengeteg rossz példát állíthatnak ezek gyermekük elé. Mindazonáltal igyekeznek kiszűrni az ilyen káros tartalmakat, de nincsen pontos képük milyen veszélyeket rejthetnek magukban.