Az angol mint közvetítő nyelv szerepe a vállalati kultúrában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Király Dániel Sebestyén
További közreműködők: Fajt Balázs
Viczináné Németh Timea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:angol nyelvtudás
multinacionális vállalat
nyelvvizsga
vállalati kommunikáció
vállalati menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37188

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37188
005 20210922100137.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Király Dániel Sebestyén 
245 1 3 |a Az angol mint közvetítő nyelv szerepe a vállalati kultúrában  |c Király Dániel Sebestyén  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a AbsztraktA kommunikáció a vállalatok létének alapvető feltétele. A gyorsan fejlődő világgazdaság egyre inkább globalizálódik és a multinacionális vállalatok is nyitottak a külföldre való terjeszkedés lehetősége felé. A nemzetközi kommunikációban számos tényező játszik meghatározó szerepet. Ahhoz, hogy a kommunikáció sikeresen fennálljon az összes multinacionális vállalat által üzemeltetett egységben, szükséges volt egy közös nyelv bevezetése, amely a vállalatok döntő többségében az angol nyelv lett. A nyelvtudás szükségessége hazánkban is fontos szerephez jut, mivel itthon is számtalan multinacionális vállalat tevékenykedik, amelyek jól képzett és megfelelő nyelvtudással rendelkező munkavállalókat szeretnének foglalkoztatni. Az ismeretek és tapasztalatok átadásának ugyan nem az egyetlen, de talán a leghatékonyabb eszköze a nyelv. Problémás a helyzet az olyan országokban, ahol a munkavállalók viszonylag kis hányada beszél magas szinten idegen nyelveket. Európai Uniós átlagban hazánk alacsony helyen áll a munkaképes korosztály tekintetében, akik legalább egy idegen nyelven beszélnek. Az idegennyelv-tudás nem más, mint egy kulcs, amely képes számos ajtót kinyitni, ezzel együtt olyan lehetőségekhez juttatni a személyt, ami akár teljes életére pozitív kihatással van. A kutatásom egy kérdőíves felmérésen alapult, ami kvantitatív kutatási módszernek minősül. A kérdőív célcsoportja olyan 18-dik életévüket betöltött egyetemi hallgatók voltak, akik aktív felsőfokú oktatásban vesznek részt. Az adatgyűjtésre szánt 1 hónap alatt 203 kitöltés érkezett be. A kérdőív összesen 45 kérdésből áll. Három fő kutatási kérdésem lényegében arra irányult, hogy megtudjam, mit gondolnak az egyetemisták az angol nyelvtudásról, mint sikertényezőről az elhelyezkedéssel kapcsolatban, illetve milyen előnyöket élveznek azok, akiknek van államilag elismert nyelvvizsgája. Végül milyen hatást fog gyakorolni a munka világára az a több mint 100.000 felsőfokú végzettségű, akik nyelvvizsga nélkül jutottak hozzá a diplomájukhoz. A kutatás résztvevői szerint a nyelvtanulás három legfőbb oka a karrierépítés, a nyelvvizsga, valamint a külföldi utazás. A legfontosabbnak a beszédértés, valamint a hallás utáni értés készségének elsajátítását tartják, ami teljesen érthető, mivel üzleti helyzetekben ezen képességek megléte bizonyul a leghasznosabbnak. Összeségében elmondható, hogy a jelenleg felsőoktatásban tanulók döntő többsége kiemelkedően fontosnak tartja az angol nyelvtudás meglétét ahhoz, hogy sikeresen boldoguljon a munka világában és a többségük már rendelkezik legalább egy nyelvvizsgával. Akik viszont még nem szereztek nyelvvizsgát szintén tervezik, hogy a jövőben valamikor sort kerítsenek erre. 
695 |a angol nyelvtudás 
695 |a multinacionális vállalat 
695 |a nyelvvizsga 
695 |a vállalati kommunikáció 
695 |a vállalati menedzsment 
700 1 |a Fajt Balázs  |e ths 
700 1 |a Viczináné Németh Timea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37188/1/Az%20angol%20mint%20k%C3%B6zvetit%C5%91%20nyelv%20szerepe%20a%20v%C3%A1llalati%20kult%C3%BAr%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37188/2/BA_O_Kir%C3%A1ly_D%C3%A1niel.pdf  |z Dokumentum-elérés