CRM és hatékonyság

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gáspár Dominika
További közreműködők: Novákné Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CRM
elégedettségvizsgálat
hatékonyság
lojalitás
ügyfél
ügyfélkapcsolati menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37262

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37262
005 20210922100445.0
008 210922suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gáspár Dominika 
245 1 0 |a CRM és hatékonyság  |c Gáspár Dominika  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az egyre növekvő digitális verseny következtében a vállalatok mindent megtesznek azért, hogy megőrizzék és megerősítsék piaci helyzetüket. Az információtechnológia fejlődésével egyidőben a különböző marketing stratégiák is párhuzamosan fejlődtek. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment is egy folytonos fejlődés eredményekén jött létre, segítségével a vállalatok képesek az ügyfelek igényeire szabott marketing stratégia alkalmazására. A CRM ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek a szervezet ügyfeleivel és potenciális ügyfeleivel való interakciók hatékony kezelésére szolgálnak, emellett az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, a kapcsolatok erősítésében és a vevői értékek meghatározásában is segítik a vállalatokat. A vállalatok célja tehát a vevő életciklusának maximalizálása, a hatékony ügyfélkapcsolat-kezelés pedig hozzájárulhat az ügyfél elégedettség és a lojalitás eléréséhez, növelve ezzel a vállalat nyereségességét. Záródolgozatom első felében elméleti áttekintést tettem az ügyfélkapcsolat-kezelés alapvető fogalmaival kapcsolatban, a második felében pedig bemutattam primer kutatásomat és annak eredményeit. Kutatásom során arra kerestem a választ, hogy van-e összefüggés egy vállalat mérete és a vállalat ügyfélkapcsolat menedzsmentjének hatékonysága között. Emellett az ügyfél elégedettségre és ügyfél lojalitásra vonatkozó vizsgálatokat is tettem. A kutatáshoz egy internetes kérdőívet állítottam össze 17 kérdéssel. A kérdések a vállalatok ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereinek hatékonyságára irányultak mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek szempontjából. A kérdőívet összesen 48-an töltötték ki, javarészük pedig nagyvállalatnál dolgozik. Az eredmények kiértékeléséhez a Google űrlap által készített grafikonokat használtam, illetve külön elemeztem az egyes kérdőíveket aszerint, hogy a kitöltők mekkora méretű cégnél dolgoznak. A záródolgozat elején felállított hipotézisem beigazolódott, tehát van összefüggés egy vállalat mérete és annak CRM rendszerének hatékonysága között. Kutatásom eredményei szerint a kis-és középvállalkozásnál dolgozók a különböző felületek egyszerűsége és a kisebb számú ügyfélkör miatt átláthatóbbnak, ezáltal könnyebben kezelhetőnek vélik az ügyfélkapcsolati rendszereket. 
695 |a CRM 
695 |a elégedettségvizsgálat 
695 |a hatékonyság 
695 |a lojalitás 
695 |a ügyfél 
695 |a ügyfélkapcsolati menedzsment 
700 1 |a Novákné Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37262/1/FOSZK_G%C3%A1sp%C3%A1rDominika_L3JPAD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37262/2/FOSZK_G%C3%A1sp%C3%A1rDominika_L3JPAD_Z%C3%A1r%C3%B3%20dolgozati%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s_2021.pdf  |z Dokumentum-elérés