Görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálata és összehasonlítása vidéken és nagyvárosban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lehoczki Csilla
Other Authors: Pólya Dr. Éva
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:export-import
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
fogyasztói szokások
gyümölcstermesztés
vásárlói magatartás
zöldségtermesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37714
Description
Abstract:A szakdolgozatom témájaként  a görögdinnye fogyasztói szokások vizsgálatát és összehasonlítását választottam a vidéki és nagyvárosi demográfiai adatok figyelembevételével.Dolgozatomban az import fenyegetettség, hazai termék és a görögdinnye besorolás fogalmak tisztázása után több oldalról be kívánom mutatni a görögdinnye piaci helyzetét, hogy milyen eltérések és azonosságok vannak a magyar és a különböző külföldi országokból behozott görögdinnye fogyasztási szokásai között a magyaroknak.             Célom, hogy feltárjam a görögdinnyefogyasztás szokásait eltérő településformák között és azt népszerűsíteni, utat törni annak a közvéleménynek hogy a termelőktől és/vagy a piacon vásároljanak, ezzel támogatva a magyar termelőket is.  Továbbá célom bebizonyítani a fogyasztóknak is, hogy érdemesebb a hazai termékek piacát előnyben részesíteni sok kedvező tényező miatt.             A dolgozatomat az előbbiekben megfogalmazott céloknak megfelelően 6 fő részre tagoltam. A dolgozatom első részében ismertetem a görögdinnye hovatartozását. A második részben bemutatom Magyarország gyümölcsfogyasztásának alakulását korábbi évek adatai és tapasztalatai alapján. A dolgozat második részében ismertetem a görögdinnye termesztés fontosabb munkafolyamatait, hogy hogyan is zajlik egy dinnyeszezon a termelők szemszögéből időbeli besorolás szerint. Majd ezek után, ha ismertettem ezeket az információkat, bepillantást nyújtok a hazai piac alakulásába, különböző helyzeteibe. Bemutatom az import kínálati fenyegetettséget, mint problémát. Kifejtem a fogyasztói magatartás alapjait, majd elemzem a földrajzi területenként eltérő fogyasztói szokásokat kérdőíves formában. A dolgozat következő részében feldolgozom, kielemzem és megvizsgálom a kapott eredményeket, azok előnyeit, hátrányait, eltéréseit. A dolgozat további részeiben kifejtem a kapott eredményeket, és lehetséges megoldást találok/kínálok a hazai termék vásárlásának prioritás növelésére, népszerűsítésére.             Bővebben kívánok szólni a piac rontó körülményeiről is.