Politikai kommunikáció - A politikusok imázsának kialakítása a közösségi médiában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tóth-Zsigmond Annamária
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitális felületek
facebook
imázs
Instagram
közösségi média
politika
politikai kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37766
Description
Abstract:Az internet felhasználói szinten széleskörben való megjelenése teljesen átformálta vásárlási és fogyasztási szokásainkat; sőt pár év elteltével, 2021-ben azt mondhatjuk, hogy mindennapi életünk szerves részévé vált mind az internet, mind a közösségi média felületeinek használata. És ez a politikusok körében sincs másképpen. Záródolgozatom megírására az ösztönzött, hogy bemutathassam, miben változott a közösségi felületek használatának módja, illetve a politika iránt érdeklődésem is teljes mértékben motivált. A dolgozat keretében három helyi politikus közösségi platforjaimat mutattam be és vizsgáltam szakmai gyakorlatomhoz hűen. A hangsúly az Instagram és Facebook felületeken, azok hirdetési felüleletein és funkcióin volt. A dolgozatírás során interjút készítettem az egyik elemzett politikussal, Hegedűs Barbarával így az érem két oldalát vizsgálhattam és teljes képet kaphattam a közösségi médiában való jelenlétük motivációjáról általánosságban. Elemzésem során a következő témákban jutottam következtetésekre: a Facebook és Instagram közösségi oldalak politikai célokra való felhasználás módjai; a politikusok általános célkitűzései a közösségi médiában való jelenléttel; az online jelenlét fontosságának indokai és a fogyasztói igények típusai.