A fenntartható csomagolás értékesítésre gyakorolt hatása az FMCG szektorban - fogyasztói magatartás vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Váradi Viktória Tünde
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható csomagolás
fenntartható fogyasztás
fmcg
fogyasztói magatartás
Zöldmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37770
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt időszakban egyre inkább előtérbe került a fenntarthatóság kérdésköre nem csak az államok, vállalatok, de a fogyasztók köreiben is. Így nem meglepő módon, a vállalatok egyre több vállalást tesznek környezeti lábnyomaik csökkentésére, amelynek egyik legnépszerűbb eszköze a termékek fenntartható csomagolásokkal való ellátása. A műanyag csomagolásokból származó hulladékmennyiségért legnagyobb mértékben felelős FMCG szektor is aktívan osztja meg tett vállalásait a külső környezetével, amely jelentős PR sikereket és pozitív imázsképet jelent számukra. Azonban, hogy ezen jelentős kommunikációs sikerek mellett a fenntartható csomagolásokra való átállás jelent-e értékesítési sikereket is a vállalatok számára, jelen dolgozatban kerül feltárásra. A kérdés megválaszolásához pedig a fenntarthatóság és a fenntartható csomagolások felé mutatott fogyasztói magatartásokat vizsgálom először egy feltáró, kvalitatív kutatás, majd pedig egy kvantitatív kutatással segítségével.