Az ügyintézési élményt meghatározó tényezők mérése és értékelése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szekeres Csaba
További közreműködők: Kováchné Kiss Julianna
Németh Dr. János Pál
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:banki szolgáltatás(ok)
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
Google
szolgáltatás
ügyfélszolgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37942

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37942
005 20211105130348.0
008 211105suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szekeres Csaba 
245 1 3 |a Az ügyintézési élményt meghatározó tényezők mérése és értékelése  |c Szekeres Csaba  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szolgáltató szektor szereplői profitorientált vállalkozások, ez különösen igaz a pénzügyi vállalkozásokra. A magyar kétszintű bankrendszerben a bankok a második szinten helyezkednek el. A hazai bankszektor legnagyobb szereplője az OTP Bank Nyrt, a csoport által nyújtott szolgáltatások széles skálája és bankfiókjai számának révén a legtöbb ügyfelet tudhatja magáévá. Az OTP Bank jogelődje, az Országos Takarékpénztár Nemzeti vállalat 1949. március 1-jén jött létre, 1990-től OTP Bank Nyrt.-ként működik. Az utóbbi 15 évben 11 akvizíciót hajtott végre a környező országokban, ezzel a legnagyobb európai bankok listájára is felkerült. A vevői igények vizsgálatához az igénybe vett szolgáltatások definícióját és csoportosítását szükséges megértenünk. A szolgáltatások közös jellemzője a heterogenitás, a kézzelfoghatóság hiánya és a tárolhatatlanság. Az ügyfél végső felhasználóként jelenik meg az ellátási láncban. A szolgáltató szempontjából nagyon fontos, hogy a vásárlói, ügyfelei körében minél nagyobb elégedettséget érjen el. Az ügyfelek értékelése, vásárlóerejének és lojalitásának felmérése elengedhetetlen egy jól műkődő szolgáltató vállalkozás számára. A vásárlók értékelésén túl a nyújtott szolgáltatás minőségének mérése is elengedhetetlen. Az ügyfélelégedettség mérésére több eszköz is használható, mint például a TRI*M kutatás általi ügyfélcsoport meghatározások és azok vizsgálata, primer és szekunder kutatási módszerek, amelyekkel egy-egy adott csoport véleménye és elégedettsége mérhető. Szakdolgozatomban a kérdőíves megkérdezés primer kutatás módszer segítségével kerestem az ügyintézési élményre ható tényezőket, azok fontosságát és összefüggéseket kerestem a válaszokban. A kérdőíves vizsgálatot 2020 november-decemberében végeztem. A kitöltésre az ismerőseimet, kollégáimat kértem fel, illetve megosztásokkal segítették a lehető legnagyobb számú kitöltöttség elérését. A kérdőívet 201 válasz után zártam le. A kérdőív elején a kitöltők kor és nem szerinti összetételét mértem fel. A kapott válaszok alapján korcsoportokat alkottam, amelyek segítségével az egyes korosztályok elvárásainak összehasonlítását végezhettem el. Felmértem az átlagosan használt ügyintézési felületeket, amelyből kiderült, hogy a megkérdezettek legnagyobb része az online ügyintézési formákat részesítik előnyben. A kérdőívet a pandémiás időszakban készítettem, a vírushelyzetben átalakult ügyintézési szokások és a digitalizációs folyamatok erősödése a válaszokból jól leszűrhető volt. Az ügyfélélményre ható tényezők közül a várakozási idővel kapcsolatban megvizsgáltam, hogy az ügyfelek igénybe veszik-e az időpontfoglalás lehetőségét, milyen várakozási idő elvárásaik vannak és igyekeztem rámutatni az időpontfoglalás és várakozási idő összefüggésére. Sikerült rámutatnom, hogy az időpontra érkező ügyfelek kevesebbet várnak és a kapott adatok összhangban vannak az elvárt várakozási idővel is. Tíz fizikai ügyféltér elem fontosságáról kértem a csoport véleményét és korcsoportok szerint rangsoroltam a vélt fontosságukat. Az eredmények szerint nincs szignifikáns különbség a korosztályok véleménye között és elmondható, hogy az alapvető kényelmi elemeket tartják a legfontosabbnak – tisztaság, ülőhely, átláthatóság és megfelelő hőmérséklet. Az ügyintézővel szemben támasztott elvárásokat a kizárólag online és kizárólag személyesen ügyintézők körében vizsgáltam. A kizárólag személyes ügyintézést preferáló válaszadók az online felületeket használókkal szemben nagyobb mértékben várják el a külső tulajdonságok (rendezett asztal, rendezett öltözet) meglétét, de egyaránt igénylik a szakértő, segítő hozzáállást az ügyintéző részéről. A kérdőív utolsó részében a fogyasztói elégedettség visszacsatolásról kérdeztem a felmérésben résztvevőket. A Google értékelés használatát és a válaszadási hajlandóságot vizsgáltam a különböző korcsoportoknál. Az eredmények szerint a válaszadók több, mint fele követi a Google értékeléseket, választásukra hatással vannak az értékelések és maguk is adnak értékeléseket. Az eredményeket összevetve a szolgáltatóknak törekedniük kell a tanácsadói ügyfélkiszolgálás modell erősítésére, fokozni az egyes ügyintézések átterelését digitális csatornákra. Az ügyfélelégedettség folyamatos mérésével a kiszolgálás minősége fejleszthető és ez nagyban hozzájárul a vállalat céljainak eléréséhez. 
695 |a banki szolgáltatás(ok) 
695 |a fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség 
695 |a Google 
695 |a szolgáltatás 
695 |a ügyfélszolgálat 
700 1 |a Kováchné Kiss Julianna  |e ths 
700 1 |a Németh Dr. János Pál  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37942/1/BA_Szekeres.Csaba.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37942/2/BA_O_Szekeres_Csaba.pdf  |z Dokumentum-elérés