Esélyteremtés és felzárkóztatás a XXI. században - avagy a hátrányos helyzet pedagógiája

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kupsza Tamás
Other Authors: Farkas Dr. Julianna
Format: Thesis
Kulcsszavak:pedagógia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38248

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg38248
005 20211220120317.0
008 211220suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kupsza Tamás 
245 1 0 |a Esélyteremtés és felzárkóztatás a XXI. században - avagy a hátrányos helyzet pedagógiája  |c Kupsza Tamás  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat fő célkitűzései közt szerepel, hogy napjaink egyik kardinális problémáját, a hátrányos helyzetet (továbbiakban HH) és az annak mérséklésére irányuló, az esélyegyenlőséget elősegítő pedagógiai módszereket kutassa, vizsgálja. Kiemelt figyelmet fordít a fogalom tisztázására, a történelmi áttekintésre, a HH tényének megállapítására, és mindezeken túl szerepet kap a törvényi háttér is. Fontos kérdésköre a szegregáció, az integráció, az inklúzió. Bemutatja az etnikai kisebbség helyzetét, rávilágít az iskolai sikertelenség okaira és taglalja a korábban említett szegregációt hazai viszonylatokban. 
695 |a pedagógia 
700 1 |a Farkas Dr. Julianna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38248/1/Kupsza_Tam%C3%A1s_KVIK.pdf  |z Dokumentum-elérés