A Black Friday vásárlókra gyakorolt hatásának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Báthory Gábor
További közreműködők: Hidelmayer Csicsman József
Laszli István
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:asszociáció
Black Friday
e-kereskedelem
elemzés(ek)
klaszteranalízis
marketing
mesterséges intelligencia
ügyfélszegmentáció
üzleti intelligencia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38437
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témája a Black Friday vásárlókra gyakorolt hatásának elemzése. Természetesen mindenképp olyan témát szerettem volna megcélozni, ami a tanulmányaimhoz kapcsolódik és aktualitással bír. Fontosnak tartottam azt, hogy gazdaságinformatika általam értelmezett lényege megjelenjen a kutatásban. Úgy gondolom, hogy a szak informatikusokat képez. Azonban nagy különbség van az általános programozó informatikus meg a gazdaságinformatikusok között. A képzés megtanít minket fontos gazdasági fogalmakra, amiket az üzleti munka során előjöhetnek és amiket a programozó informatikusok nem feltétlenül tudnak értelmezni. Ezeket az ismereteket használhatom az elemzés folyamán. Amellett, hogy kifejezetten érdekel a téma, jelenleg az Extreme Digital-eMAG KFT.-nél dolgozom BI analyst pozícióban. A cég szerves részévé vált a Black Friday kampány így úgy gondolom ez a kutatási terület megfelelő számomra és még a szakmai hátteret is tudom biztosítani. A téma bőségéből kifolyólag különböző területeket is érinteni kellet a minél tisztább, érthetőbb kutatás érdekében. Ezért a dolgozat első felében az irodalom feldolgozása és az elméleti háttér lesz a középpontban. Külföldi és hazai szakiratokat irodalmakat is használok a minél átfogóbb kép prezentálása érdekében. Ezek alatt megpróbálom belehozni a saját gondolataimat és kisebb elemzéseimet a téma kapcsán. Az első terület, amit komolyabban érintek, a Black Friday-ról szól. Bemutatom külföldi főként tengerentúli jelentőségét. Majd áttérek a hazai jelentőségére. Az utóbbi években Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap az esemény, ezért elemzem a kampány hazai sajátosságait és lehetőségeit. Ezekre a sajátosságokra szeretnék részletesebben kitérni. Valamint beszámolnék arról, hogy milyen is az eseményen dolgozni, mint az eMAG munkatársa. A fejezetben a tények mellett statisztikai adatokat is mutatok be és kiemelek pár fontosabb indikátort. Valamint kitérek a kampány marketing részére is hisz ez szinte elengedhetetlen a témában. Olyan kérdésekre keresem a választ, mint például, hogy mennyire tudja megmozgatni az online akció a vásárlókat, mennyiben különbözi az itthoni és külföldi esemény stb.? A következőkben az asszociációs elemzés és ügyfélszegmentáció elméleti hátterével és módszertanával foglalkoznék. A bennük rejlő üzleti elemzési lehetőséget keresem, amit a gyakorlati felhasználatnál hasznosíthatok a későbbi elemzések során. A források elemzése után saját tapasztalatokat és gondolatokat fűznék a témákhoz. A dolgozat második felében az elemzések szerepelnek. Összehasonlító elemzést alkalmazok, ahol a Black Friday és normál időszak közötti különbségekre próbálok rámutatni, informatikai eszközökkel. Nevezetesen egy asszociációs és egy ügyfélszegmentációs elemzés. Itt a módszertanok gyakorlati jelentőségét keresem és megpróbálom az általam választott adathalmazokon a legpontosabb és legérdekesebb eredményeket elérni. Valamint saját következtetéseket és gondolatokat is hozzáteszek az analízishez. Az elemzésekhez különböző informatikai eszközöket használok. Az asszociáció elemzéshez az IBM SPSS Modeler-t. Az ügyfélszegmentáció elvégzéséhez pedig pythont. Utóbbit alkalmazom mind a két analízis során adattranszformációra. Az elemzés során folyamatosan következtetni próbálok és magyarázokat keresek a kapott eredményekre. A dolgozat végén összefoglalnám a gondolataimat és az elemzéseim eredményeit.