A kereskedelmi üzleti modell átalakulása a digitalizáció hatására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Gréta
További közreműködők: Andrási Dr. Gábor
Dr. Csekő Dr. Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
e-kereskedelem
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
mesterséges intelligencia
üzleti modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38761
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom legfőbb célja az volt, hogy megvizsgáljam, hogy a digitalizáció hatására milyen mértékben formálódott át a vállalatok üzleti modellje. A kérdőívemben arra is kitértem, hogy a COVID-19 milyen hatással volt az emberek online vásárláshoz való hozzáállására. Megváltoztatta-e a szokásaikat a vásárlásaik terén. Hogy nagyobb szerepe van-e az életükben a digitális technológiáknak és az azok előnyeiknek, mint azelőtt. Mekkora szerepe van még a hagyományos üzleti modellnek a vállaltgazdaságtanban és milyen formában alakul át az online modellre. A kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem el. A kutatás a magyar társadalomra értendő szokásokat vizsgálja, így ez nem releváns információkat tartalmaz a digitalizáció hatásával kapcsolatban a külföldi országokra nézve, hiszen függhet a digitalizáció fejlettségi szintje a poltikai és gazdasági helyzettől is. A hipotézisem az, hogy a hagyományos kereskedelmi üzleti modell a digitalizáció hatására átalakult. A kutatásom elérte a célját, hiszen beigazolódott az állításom, mert az online kereskedelmi modell népszerűbb a válaszadók szerint, mint a hagyományos kereskedelmi modell 2021-ben.