Egészséges élelmiszereket forgalmazó mikrovállalkozások versenyképességi aspektusainak elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fodor Tamás Csaba
További közreműködők: Kasza Lajos
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészséges élelmiszerek
egészséges élelmiszerek versenyképessége
gazdasági fejlődés
mikrovállalkozások
versenyelőnyök
versenyképesség
Világgazdasági fórum
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39310
Leíró adatok
Kivonat:Summázva a gondolatokat, az elméleti háttérben megfogalmazott feltevések beigazolódtak a primer kutatásban. Ezalatt azt értem, hogy a versenyképesség konkrét meghatározása nem ismert és sok külső körülménytől, tényezőtől függ. Jelen kutatásomban ez alátámasztást nyert, hiszen az interjú során az alanyok sosem egy konkrét választ vagy gondolatot fogalmaztak meg, hanem több befolyásoló tényezőt említettek, amely hozzásegíti őket a versenyképesség előnyének megszerzéséhez, fenntartásához. Itt nyert visszacsatolást az elméleti háttér azon része is, amely a versenyképesség vizsgálatával foglalkozik. Gondolok itt a STEEPLE és a Porter elemzésre, ugyanis a két modell esetében sem egy konkrét külső vagy a cégeket körülvevő tényezőt vizsgálunk, hanem több szempont figyelembevételével helyezi el magát a vállalkozás az adott piacon, szektorban. Primer kutatásom során megtudtam, hogy az egészséges élelmiszereket forgalmazó mikrovállalkozások a legfőbb versenyképességi előnyöket a következőkből meríthetik: vevőorientáltság, vevőközpontúság; az ár, ár/érték arány; a gyors kiszállítás és a piaci ismertség.  Tanulságként elmondható, hogy ebben a szektorban a vásárlók kifejezetten igénylik a gyors és hatékony ügyfélszolgálatot, illetve a mihamarabbi termék kézhezvételt. Emellett érdemes odafigyelni az új igényekre, mert ebből versenyképességi előnyt lehet kovácsolni. Kiderült az is, hogy a váratlanul érkezett pandémia helyzet pozitívan érintette a vállalkozásokat az esetleges korlátozások ellenére is, kifejezetten jó hatással volt a webshopos értékesítésre.