Hogyan tud egy szálloda zöld szállodává válni, és ez mennyire motiválja a jövendőbeli vendégeket

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vasvári Judit
További közreműködők: Bártfai Endre
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
környezetvédelem
szálláshelyek
szállodaipar
zöld szálloda
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39400
Leíró adatok
Kivonat:Mivel a turizmus az egyik leggyorsabban fejlődő iparág, és talán a legnagyobb mértékben is szennyezi a környezetet, gondolok itt a repülők által kibocsátott káros anyagokra, a hatalmas szemét mennyiségre, amit a turisták, és persze a szállásadók is termelnek, ezért nagyon fontos, hogy már ma megtegyük a szükséges lépéseket a kár megszüntetésére, vagy legalább csökkentésére.  A választásom ezért is esett erre a témára, mert fontosnak tartom, hogy minél többet tegyünk a környezetünkért, és ez alól a szállodák sem kivételek. Mindezek mellett sajnos Magyarországon a zöld szállodák népszerűsége igen csekély. A KSH szerint 2019-ben 1051 kereskedelmi szálláshely üzemelt Magyarországon, amelyből általában 40 szálloda vesz részt a Zöld Szálloda pályázaton. Ez meglehetősen kevés, ezért is szeretném, ha egyre inkább ismertebb lenne ez a téma. A szállodák mellett a vendégek motivációja is fontos szerepet játszik ebben a témában, mert hiába válik egy szálloda zölddé, ha nem lesz meg az a vendégköre, akik hajlandóak egy ilyen helyen megszállni. Ezért is tartottam fontosnak, hogy a vendégek szemszögéből is megvizsgáljam ezt a témát.