Centralizációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Thesis |
| Kulcsszavak: | centralizáció KLIK közoktatás NAT pedagógusok |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39531 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg39531 | ||
| 005 | 20220402095610.0 | ||
| 008 | 220402suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Keresztúriné Gergely Veronika | |
| 245 | 1 | 0 | |a Centralizációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben |c Keresztúriné Gergely Veronika |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Dolgozatomban, a közoktatás szabályozásának változásait mutattam be, különösen a 2011. évi CXC. törvény, a nemzeti köznevelésről szóló törvény óta. A dolgozat első részében, egy történeti kitekintést igyekeztem adni, illetve részletesen bemutatni, hogy a változások milyen hatással voltak a fenntartóra, illetve az intézményi alapdokumentumokon keresztül, az oktatásra. A szakirodalom feldolgozásán keresztül mutattam be, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ létrehozását, illetve az ennek következtében beállt változásokat. Vizsgáltam a központ működését, gazdálkodását, gyakorlati életben való tevékenységét.Az életpálya-modell, és a Nemzeti alaptanterv bevezetése, illetve módosításai is a folyamatos megújulást, a változó körülményekhez való alkalmazkodást szolgálják. Dolgozatomban erre kerestem a válaszokat, hogy a pedagógus társadalom hogyan reagál a változásokra, miként éli meg. Ezt a szakirodalmi kutatásokkal, kérdőívvel és interjúval próbáltam alátámasztani. | |
| 695 | |a centralizáció | ||
| 695 | |a KLIK | ||
| 695 | |a közoktatás | ||
| 695 | |a NAT | ||
| 695 | |a pedagógusok | ||
| 700 | 1 | |a Farkas Dr. Julianna |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39531/1/Kereszt%C3%BArin%C3%A9_Gergely_Veronika_%C3%BCzleti_szakoktat%C3%B3_L.pdf |z Dokumentum-elérés |