A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bodzán Réka
Other Authors: Szántó Dr. Szilvia
Format: Thesis
Kulcsszavak:Sziget Fesztivál
Marketingkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/3965

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg3965
005 20160210160754.0
008 151210suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bodzán Réka 
245 1 2 |a A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése  |c Bodzán Réka  |h [elektronikus dokumentum] 
246 1 1 |a A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése 
246 1 1 |a Analysis of marketing communications of music festivals 
520 3 |a A dolgozat célja a könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése tartalmi és hatékonysági szempontból, a Sziget Fesztivál példáján keresztül. A téma aktualitása napjainkban vitathatatlan, hiszen világszerte, és így országosan is a fesztiválok komoly attrakcióként bírnak, szerves részét képezik egy ország vagy térség vonzótényezőinek. A példaként használt Sziget pedig nemcsak hazánkban, hanem Európa-szerte is komoly népszerűségnek örvend. A szakdolgozat arra keresi a választ, hogy melyek azok a marketingkommunikációs elemek, amelyek közrejátszanak a fesztivál nemzetközi ismertségében, s melyek lehetnek azok az elemek, amelyek esetlegesen fejlesztésre szorulnak. A dolgozat első fele a nemzetközi, illetve hazai fesztiválpiacról szól, keresleti és kínálati elemzéssel – mindez szükséges a téma aktualitásának nyomatékosításához, s egyes globális jelenségek feltárásához. Ezután az olvasó megismerkedhet a Sziget Fesztivál rövid történetével és jelentőségével, annak bizonyításaként, hogy a rendezvény megfelelő példaként szolgál a téma bemutatására. Mindezek után rövid elméleti áttekintés következik olyan alapfogalmak meghatározásához, mint a marketingkommunikáció és annak felépítése. A fogalmak ismertetése után bemutatásra kerülnek a Sziget ATL, majd BTL kommunikációs eszközei, kiemelt hangsúlyt fektetve a vonal feletti eszközökre, illetve a BTL-en belül az eladásösztönzésre. Ezek után következik a primer kutatások ismertetése: előbb egy szakértői interjú, majd egy saját, online kérdőív eredményei kerülnek prezentálásra többek között olyan témaköröket feszegetve, mint a Sziget sajtókommunikációs terve, a látogatói elégedettség, valamint a fogyasztó-megkötési potenciálok. A szakdolgozat eredményeként választ adok a dolgozat elején felmerült kérdésekre, összegzem a kutatás eredményeit, illetve további kutatási javaslatokat vetek fel. 
695 |a Sziget Fesztivál 
695 |a Marketingkommunikáció 
700 1 |a Szántó Dr. Szilvia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/3965/1/Szakdolgozat_151209_vegl.pdf  |z Dokumentum-elérés