A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Saller Evelin
További közreműködők: Papp Judit
Kulcsszavak:B2B
energiapiac
közösségi média
Social media
vállalati stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40109
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban egy energiaszolgáltató cég vezetőivel lefolytatott interjúk során, megtudtam, hogy területük stratégiai céljának elérésében milyen szerepe van a közösségi médiának. A közösségi média az emberek, fogyasztók, partnerek és vállalatok számára is egy nagyon fontos csatorna lett, ahol kommunikálhatnak a fogyasztók egymással és a vállalatokkal egyaránt. A social median keresztül a vállalatok rengeteg információt adhatnak magukról, a cég irányelvéről, kultúrájáról, ezen kívül a cégen belüli életről, hogy milyen ennek a vállalatnak dolgozni, milyen csapat vár téged. De, ami a legfontosabb a vállalatoknak, hogy megmutassák partnereiknek, hogy mit tud nyújtani a partnerek számára. Ez lehet a rugalmasság, lojalitás, megbízhatóság, tudatosság, minőség. De mindezeket egy vállalat milyen formában és hogyan adhatja át a partnerének? A válasz, a közösségi média. A mai világban is fontos, de a jövőben még fontosabb lesz, hogy a közösségi média platformjain elérhetőek legyenek a vállalatok és ezzel együtt aktívak is legyenek. Tartalmakat osszanak meg magukról, csapatukról, termékeikről vagy szolgáltatásaikról. A social mediaban érzéseket tudsz közvetíteni a külvilág felé, egy képpel, szöveggel vagy egy videóval. A közösségi média egy olyan kulcs, mellyel olyan ajtókat nyithatnak a vállalatok maguk előtt, melyek segítségével még feljebb juthatnak a ranglétrán csak meg tudni kell, hogyan hozhatjuk ki a social mediaból a legtöbbet. Kutatásom során megvizsgáltam, hogy a fogyasztók és vállalatok mely platformokat használják és mi célból. A fogyasztók információszerzésre, kapcsolattartásra, szórakozásra alkalmazza.  Míg a vállalatok a fogyasztók vagy partnereik véleményének beszerzésére; a fogyasztók bevonására egy-egy termék kialakításába vagy akár fejlesztésébe; üzleti partnerekkel vagy egyéb szervezetekkel való együttműködésre; álláshelyek meghirdetésére; vélemények, tudás megosztására használják. A vállalatok nagy része ezen kívül azért is hasznosíthatja, hogy elérhesse fogyasztóit és itt most a B2B partnereket is beleértve. A közösségi média a vállalati stratégiában nagy szerepet játszhat, az előbb említett célok elérésében. De vajon még egy magyarországi energiaszektorban lévő vállalat is ezt gondolja? Ő milyen módon használja a vállalati stratégiájában a social mediat? Mennyire van jelen a social media platformokon? Ha nincs, akkor hátráltatja-e az egyes területek stratégiai céljának elérésében? Ezen kérdésekre kerestem a választ kutatásom során.