Az influencer marketing szerepe és generációkra gyakorolt hatása a turizmus és a vendéglátás területén

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fodor Boglárka
További közreműködők: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói célcsoportok
influencerek
marketingkommunikáció
piaci szegmentáció
turizmus
turizmusmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40148
Leíró adatok
Kivonat:Az internet megjelenése megannyi pozitív tulajdonsága mellett felgyorsította a generációk közötti különbségek kiütközését is, ezáltal elengedhetetlen egy vállalkozás sikerességéhez, hogy tisztában legyen a legújabb technológiákkal és módszerekkel. Szakdolgozatom segítséget nyújt ezeknek a vállalkozásoknak, kiváltképp a turizmus és a vendéglátás területén, hogy marketing tevékenységükkel megtalálják a számukra optimális célcsoportot. Véleményem szerint az emberek döntő többsége hajlamos arra, hogy a hozzájuk közel állók javaslatai alapján vásároljanak meg egy terméket vagy vegyenek igénybe egy szolgáltatást. Már jóval az internet vagy akár a marketing technológiák megjelenése előtt is fontos szerepet játszott például egy üzlet forgalmának fellendítésében, hogy pozitív vélemények terjedjenek róla. Ezt a koncepciót használja az úgynevezett WoM (Word Of Mouth) marketing, amelynek célja egy olyan kampány kialakítása, ahol az információ szájról-szájra terjed. Hasonló koncepció alapján épül fel az influencer marketing is, amely külföldön már egy elterjedt reklámozási módszer, viszont Magyarországon még egy olyan kiaknázatlan terület turizmus és vendéglátás szempontjából, amire, ha nagyobb hangsúlyt fektetnénk a belföldi turizmus felélénkítését nagyban elő tudná segíteni.