Bankválasztási szokások vizsgálata Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Csikós Tamara Bianka
További közreműködők: Taralik Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
fogyasztói igények megismerése
fogyasztói szokások
internet banking
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40218
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom a magyarországi bankválasztási szokásokkal foglalkozik. A célom, hogy megismerjem azokat a fő szempontokat, amelyek a leginkább befolyásolják a fogyasztók döntéseit. Kutatási kérdéseim a következők voltak: Melyek a legfontosabb tényezők a bank kiválasztásakor? Mennyire fontos az internetbank? Vonakodnak-e az emberek a bankváltástól? Ha igen, mi az oka? Az idősebb vagy a fiatalabb korosztály gondolkozik inkább hosszabb távon a pénzügyeit illetően? A kutatásom során a felhasznált szakirodalomra támaszkodva hoztam létre a kérdőívemet, amelyre 19 éves kortól egészen 55 év felettiektől érkeztek válaszok. A kutatásom alatt kiderült, hogy a banki szolgáltatásokat igénybe vevők között a leginkább elvárt szempontok az internetbank elérhetősége, a bank hírneve és az ügyintézés gyorsasága. A mintámban résztvevők többsége 19 és 26 év között nyit először bankszámlát, így ezt a korosztályt kell elsősorban meggyőznie a cégeknek. A vizsgálat során olyan következtetésekre jutottam, miszerint a fogyasztók nem szeretnek bankot váltani, aminek a fő indoka az alternatívák hiánya. Az ügyfelekben viszont erősíteni kellene a bizalmat annak érdekében, hogy ne is gondolkozzanak a bankváltásról.