Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata szakmaspecifikus vonatkozásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Dóra
További közreműködők: Benkei-Kovács Dr. Balázs
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:formális tanulás
informális tanulás
könyvelő
nonformális tanulás
ügyvéd
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40359

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40359
005 20220725171131.0
008 220725suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Dóra 
245 1 3 |a Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata szakmaspecifikus vonatkozásban  |c Tóth Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom a különböző tanulási formák (formális, informális, nonformális) megjelenését, kihasználtságát, hasznosságát térképezi fel, illetve kutatja két adott szakma empirikus kutatás által vizsgált tevékenységével. A különböző tanulási színterek minden ember életét végig kísérik függetlenül a társadalmi, szociális, etnikai vagy földrajzi meghatározottságtól. Az informális és nonformális tanulás vizsgálatához két társadalmilag elismert szakmát kerestem. Fontos volt az a szempont, hogy ezekben a munkakörökben folyamatos, évenkénti továbbképzésre van szükség (kreditpontos képzés) ahhoz, hogy szakmájukat gyakorolhassák. Két olyan tevékenységet kerestem, amely teljesen más értékeken alapszik, ezért választottam a könyvelőket és ügyvédeket. A kutatásomban arra keresem a választ, hogy a különböző tanulásban szerzett tapasztalatok adják-e azt a motivációt, hogy az adott szakmában dolgozók munkájukat szívesen végzik, és munkakörnyezetükben komfortosan érzik magukat. Ezenkívül azt feltételezem, hogy a könyvelőként és ügyvédként dolgozóknak fontos a szakmai színvonal fenntartása. Ennek érdekében segítik szakmai tudásukkal, rutinjukkal és motiváltságukkal a következő generációt. Szívesen megosztják velük tapasztalataikat és felkészítik őket a várható nehézségekre, valamint a szakma pozitív és hasznos területeit is bemutatják. Az interjúk során arra is keresem a választ, hogy a két vizsgált szakmában dolgozók tanulási szokásai hogyan alakulnak, változnak, mennyire aktívak ezen a téren. Továbbá kérdésként felmerült bennem, milyen módon viszonyulnak saját munkájukhoz, hogyan látják saját szakmájukat a társadalomban, illetve mennyire tükrözi vissza a társadalmi megítélés az ő munkahelyi helyzetüket. Szakdolgozatom empirikus kutatásával ezekre a kérdésekre és állításokra keresem az inspiráló válaszokat. Kvalitatív kutatási módszert alkalmaztam, melynek eszköze az interjúkészítés volt, szakmánként 4-4 fővel. 
695 |a formális tanulás 
695 |a informális tanulás 
695 |a könyvelő 
695 |a nonformális tanulás 
695 |a ügyvéd 
700 1 |a Benkei-Kovács Dr. Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40359/1/Az-inform%C3%A1lis-%C3%A9s-nem-form%C3%A1lis-tanul%C3%A1s-vizsg%C3%A1lata_T%C3%B3th_D%C3%B3ra_VUAQMP.pdf  |z Dokumentum-elérés