A jó tanár ismérvei 2022-ben, avagy a pedagógusi szerepkör sajátosságai és változásai a XXI. században
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 21. század élethosszig tartó tanulás iskolarendszerű szakképzés pedagógia pedagógusok |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/40377 |
Kivonat: | A dolgozatom fő témája a tanári szerep sajátosságai és változásai a XXI. században. A dolgozat célja az, hogy megvizsgáljam, a pedagógusi szerepkörben milyen elvárásoknak kell megfelelni, milyen folyamatosan változó kihívásokkal kell szembenézni. Vajon az elmúlt évtizedek, évszázadok, illetve az elmúlt másfél év ismeretében merre tartunk, egyáltalán: milyen a jó tanár 2022-ben? Elektronikus kérdőívekkel, valamint mélyinterjúk formájában zajlott az adatgyűjtés, tudatos mintavétellel. A kutatásom célcsoportja a tanárok, szülők és a diákok voltak. Az interjúkat középiskolai -, általános iskolai-, alternatív iskolai- és óvópedagógussal készítettem. A dolgozatomban azt mutatom be, hogy mit gondolnak a szülők, mit gondolnak a diákok, ki a jó tanár. A tanárokat alkalmazott módszereikről, értékelésről, motivációról, a tanári feladatokról, körülményeikről, nehézségeikről kérdeztem. Megvizsgáltam, hogy mennyire vannak összhangban a kérdőíves válaszok, megállapítottam, hogy mi változott, és mi az, ami a pedagógusi szerepkörben változatlan. |
---|