Interkulturalitás vizsgálata a budapesti Hotel InterContinental példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Storga Attila
További közreműködők: Schultz Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:interkulturális kommunikáció
kulturális különbségek
kulturális sokszínűség
kultúraközi kommunikáció
kultúratípusok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40379

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40379
005 20220725171156.0
008 220725suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Storga Attila 
245 1 0 |a Interkulturalitás vizsgálata a budapesti Hotel InterContinental példáján keresztül  |c Storga Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a mai globalizált világban fontos kérdés. A globalizációnak és a multikultúra kialakulásának, fejlődésnek köszönhetően az emberek mindennapjait nem határolják be a földrajzi határok, nemzetközi környezetben élünk, tanulunk, dolgozunk és kommunikálunk. Magyarországra az Európai Unióhoz való csatlakozás hozta el azt a nagymértékű változást, hogy megjelentek a multinacionális vállalatok, a külföldiekkel való kereskedelem szignifikánsan megugrott, a munkavállalók hirtelen külföldi vezetőséggel kellett megtanuljanak együtt dolgozni és találkoztak az interkulturális kommunikáció és menedzsment kihívásaival. A mai vezetőknek, munkavállalóknak már rendelkezniük kell azokkal a képességekkel, amelyek segítségével a kultúraközi menedzsment és kommunikáció́ nem okoz nehézséget. Mindezek érdekében fontos, hogy felismerjük a kulturális különbségeket és azokat ismereteinkre alapozva megfelelően tudjuk kezelni. A mai világban már a tanulmányaik folyamán találkozhatunk a kommunikáció és a kulturális különbségek sajátosságaival, valamint egyes vállalatoknál a későbbiek során részt vehetünk kommunikációs képzéseken, esetleg külföldön dolgozhatunk nemzetközi környezetben, és ha van lehetőségünk rendszeresen utazhatunk külföldre, hogy idegen, más kultúrával rendelkező környezetben szerezzük tapasztalatokat.  A dolgozat a következő módon épül fel: Megvizsgáltam a különböző kultúrakutatók munkásságát, országok és kultúra modellek relevanciáját, sajátosságait. Ezt követően a munkakörömben tapasztalt adott kultúrákból érkező vendégekkel előforduló nehézségeket, problémamegoldást, mint esettanulmányt mutattam be, s végül részleteztem azt az akció tervet, melyet a szállodában bevezettek. A kutatásomat két módszerrel végeztem. Mindamellett, hogy elvégeztem egy szekunder kutatást, a már megtalálható́ szakirodalomból, bemutattam az InterContinental Szállodai munkatapasztalatomat és elvégeztem egy primer kutatást is, online kérdőív módszerrel. A kérdőív egyrészt a Facebookon elérhető szállodában dolgozó ismerőseimet célozta meg, másrészt elérhető volt mások számára is, akik nem a szakmában dolgoznak. Ennek az volt a célja, hogy össze lehessen vetni, hogy a kapott válaszok alapján mennyire azonos, illetve eltérő a szakmabeliek és a laikusok véleménye. Szakdolgozatom eredményeként megállapítottam, hogy az üzleti életben, a turizmusban elérhető sikeresség nagyban függ a kulturális különbségek és kultúraközi kommunikáció megfelelő ismeretétől és alkalmazásától. 
695 |a interkulturális kommunikáció 
695 |a kulturális különbségek 
695 |a kulturális sokszínűség 
695 |a kultúraközi kommunikáció 
695 |a kultúratípusok 
700 1 |a Schultz Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40379/1/avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40379/2/avdhA6-70bf79d5-a62e-4cb4-b32f-7c77b4899850.pdf  |z Dokumentum-elérés