Pénzügyi kultúra és közpénzügyi tudatosság a Z generáció esetében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Harth Melinda
Other Authors: Felvári Adrienn
Kovácsné Dr. Sipos Dr. Ágnes
Format: Thesis
Kulcsszavak:közösségi média
OECD
pénzügyi döntések
pénzügyi kultúra
Z gereráció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40898
Description
Abstract:Szakdolgozatom végéhez érve, számos következtetést vonhattam le a szóban forgó témával kapcsolatosan. Úgy vélem így, hogy több szempontból közelítettem meg a Z generáció pénzügyi kultúrájával kapcsolatos főbb kérdéseket, jelentse ez: a szakirodalmi, kérdőív, vagy mélyinterjú által kapott eredményeket, ezek által naprakész és releváns információkat gyűjthettem össze és vizsgálhattam meg. Először kutatásomban megfogalmazásra kerül, hogy mit is jelent a pénzügyi kultúra, milyen sokfajta és színes megfogalmazással találkozhatunk, ha ezt a kifejezést halljuk. Szakdolgozatom ezen részén  betekintést nyerhetünk még a pénzügyi tudatosság és kultúra jelenlegi helyzetére, fennálló problémáira országunkban, valamint arra is, hogy milyen fejlesztési és képzési lehetőségek és területeket vannak (kiket, és mire képzünk). Ezt követően dolgozatom második felében az általam készített kérdőívemből nyert válaszokat dolgoztam fel. Kérdőívem célcsoportja a 15-26 év közötti fiatalság, ezen belül is két csoportra bontva a 15-18 és 19-26 éveseket. A kérdőívben megtalálhatóak voltak különböző fajtájú és típusú kérdések. Az egyik legfontosabb kérdéskör, amit be szerettem volna járni, az általános pénzügyi tudatosság felmérése mellett, az a social média által eltorzított, helytelen információ átadás, ezáltal a nagymértékű befolyásoltság, amit akár már 15 éves kortól, vagy fiatalabban is tapasztalhatunk. A kutatásom másik mérvadó részéért a tanácsadói valamint egyéb cégek, név     szerint az MPK , OVB, K&H Bank Zrt. és a CIB bank Zrt. alkalmazottaival elkészített mélyinterjú volt a felelős. Itt leginkább a mindennapi tapasztalatokra, a leginkább, legtöbbször előforduló pénzügyi tájékozatlanságra térek ki, hiszen ők azok, akik napi szinten kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, ezáltal közvetlen közelről, személyes tapasztalataikról tehetnek valós beszámolót. Legvégül pedig szerettem volna egy kicsit mélyebben érinteni a social média által kibocsájtott előnyöket vagy hátrányokat, ami a mai Z generáció pénzügyi kultúráját és tudatos döntéseit érinti a mindennapokban. Összességében dolgozatomban választ találok minden mai Z generációs fiatal pénzügyi döntéseit befolyásoló problémára, amelyeket a dolgozatom elején megfogalmaztam. A kérdőívemen keresztül a fiatalság személyes véleményének segítségével vagy a velük napi szinten kapcsolatban álló tanácsadókéval vagy banki dolgozókéval is.