Az online élelmiszer vásárlási szokások megváltozása a pandémai alatt

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Priszlinger Cintia Fanni
További közreműködők: Marciniak Dr. Róbert András
Zegnál Adreienn
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-kereskedelem
Élelmiszervásárlás
fmcg
fogyasztói magatartás
koronavírus-járvány (COVID-19)
Online élelmiszer vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41279
Leíró adatok
Kivonat:Az élelmiszervásárlás folyamata egy alapvető tevékenységnek tekinthető. Egészen a 2010-es évekig el sem tudtuk volna képzelni, hogy az interneten keresztül rendelhetünk élelmiszert. Az online bevásárlás jelenlétével a fogyasztói magatartása is megváltozott az embereknek. Nem ugyan olyan ingerek érnek egy fogyasztót, ha online és ha személyesen intézi el a heti bevásárlását. A percepció, ami az impulzus vásárlásokért is felel, kevésbé hat a vásárlóra az online térben, mivel kevesebb inger éri bevásárlása során, valamint ami a primer kutatásból is kiderült, hogy a magyar vásárlók ár érzékenyek. A rendkívüli járványhelyzet hatására, ami 2020 márciusában jelent meg Magyarországon, rendkívül nagy érdeklődés volt az online élelmiszer kiszállítási szolgáltatások iránt. A folyamatosan növekvő fertőzés szám, valamint termékhiányok mind befolyásoló tényezőként szolgáltak abban, hogy alternatív bevásárlási opciók felé nézzenek a vásárlók. Rásegített még a home office lehetőség is, amikor mindenki otthonról dolgozott és bármikor át tudta venni az online megrendelt bevásárlást, ami az ajtóig kiszállítottak.