Sportmarketing a hazai sportpiacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gál Anna
További közreműködők: Galambos Péter
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:4p
marketing
sport
sportfogyasztás
versenysport
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41407
Leíró adatok
Kivonat:Napjainkban már nem kérdés, hogy a vállalatok marketing stratégiájuk részeként tekintenek a sportra, akár márkaismertségük építésében, vagy a hűség kialakítására, de új vevők megnyerésére is felhasználhatják a sportot. A XXI. században a sport számottevő része az üzleti élet összetevőjévé vált. Profitszerzési céllal rendeznek sporteseményeket, a sport a reklámozás egyik legfontosabb területévé vált, kialakult a sportszponzorálási üzletág és az ún. merchandising, mindez elképesztő nagyságú tőkét vonz az iparágba, amely előnyként jelenik meg a keresleti és kínálati oldalon egyaránt.Dolgozatom megírásának a célja, hogy bebizonyítsam, hogy a sportban, leginkább a versenysportban számos üzleti lehetőség rejlik, ezen belül is a hazai sportpiac egyik kiemelkedő látványsportágában, a labdarúgásban, továbbá azt a megállapítást, hogy a sportklub közösségi média jelenléte egyre fontosabbá válik az emberek életében. Kutatásomat a kvantitatív kutatás módszerével készítettem, melynek célja az volt, hogy felmérjem mennyire fontos a kitöltőknek a helyszíni szurkolói és a közösségi médiában keresztül szerzett élmény, emellett, hogy mennyire fontos nekik az, hogy egy klub jelen legyen a különböző platformokon.