Reklámversenyek szerepe a magyar ügynökségi kultúrában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zámbori Szilvia
Other Authors: Harsányi Dr. Dávid
Kulcsszavak:reklám
reklámkampány
reklámkampányok
reklámkészítés
reklámügynökség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41661
Description
Abstract:Záródolgozatom témájának a reklámversenyeket választottam. Dolgozatomban arra szeretnék választ kapni, hogy milyen szerepet töltenek be az ügynökségek életében a reklámversenyek, mi ösztönzi őket a versenyzésre. Véleményem szerint a reklámversenyeken elért eredmények egyfajta visszaigazolások az ügynökségeknek és ügyfeleiknek egyaránt. A dolgozat első részében a reklámversenyek ismertetésére fókuszáltam, ahol bemutattam és összehasonlítottam a nemzetközi és hazai reklámversenyeket egyaránt. Kitértem a hazai rangos, ügynökségi összesítő M-listára, ahol a pontozási rendszert is vázoltam, valamint a tavaly létrejött APEX-lista alakulását, felépítését is bemutattam. Egy külön fejezetben kitértem a legtöbbet díjazott ügynökségekre is, az elmúlt pár év ügynökségi toplistákat alapul véve. Dolgozatom sikerességének érdekében mélyinterjúkat készítettem hazai kreatív szakemberekkel. A primer kutatásom módszertanának részletes bemutatását, és a megszületett eredményeket egyaránt tartalmazza a dolgozat. A legfontosabb kapott válaszokat összegeztem és levontam a megszületett konklúziót. Javaslatokat, tanácsokat is megfogalmaztam az ügynökségeknek, felhívva a figyelmet a versenynevezésekkel kapcsolatban néhány problémára, esetleges buktatóra. A dolgozat végén az érintett témaköröket lényegre törően foglalom össze még egyszer.