Márkahűség és elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bogya István
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Ress Tirza
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bankszektor
elégedettség
fogyasztói elégedettség mérése
lojalitás
márkahűség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41675
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom fő témája a márkahűség és az elégedettség vizsgálata a hazai bankszektorban. A kutatás célja az volt, hogy felmérjem az ügyfelek elégedettségét, a márkahűség kialakulásának legfőbb okait és a bankváltáshoz vezető tényezőket. Ezen kívül meg szerettem volna tudni, hogy a magyarországi bankok milyen hűségprogramokkal szeretnék megtartani, illetve magukhoz csábítani az ügyfeleket. Ezen célok megválaszolására kvantitatív kutatási módszert választottam, azon belül is az online kérdőíves megkérdezési módszert. A mintám 104 főből állt, mely leginkább a 18 év feletti bankszámlával rendelkező felnőttekre terjedt ki. A felállított hipotézisek elfogadásra kerültek, tehát kiderült, hogy az ügyfelek elégedettsége nagyban függ a szolgáltatások díjazásától, valamint azt a hipotézist is elfogadtam, hogy az elégedetlen ügyfelek elsősorban nem a bankváltáson gondolkodnak, hanem megoldást szeretnének a problémáikra. Az utolsó hipotézisemet csak részben tudtam elfogadni, hiszen az bebizonyosodott, hogy a hűségprogramok növelhetik az ügyfelek elégedettségét, azonban a hűségprogramok nem gyakoroltak pozitív hatást a lojalitásra, mert a kitöltőim többsége, árérzékenysége miatt hajlandó lett volna bankot váltani a kedvezőbb programok hatására.