A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és a közös értékteremtés a Tungsram CSR és CSV tevékenységei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Ágnes Ildikó
További közreműködők: Andrási Dr. Gábor
Kiss Dr. Rajmund
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
értékteremtés
fenntarthatóság
hazai nagyvállalatok
stratégiai menedzsment
társadalmi felelősségvállalásű
társadalmi megítélés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41711
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom fő témája a CSR és CSV tevékenységek jelentőségének vizsgálata és gyakorlatainak bemutatása egy magyar multinacionális cég, a Tungsram példáján keresztül. Azért választottam ezt a vállalatot, mert CSR és CSV tevékenységeket is folytat hazánkban, valamint 2019-ben két kategóriában is elnyerte a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját. A dolgozatom egy általános és három vállalat specifikus kérdés köré épül. Arra az általános kérdésre kerestem a választ, hogy miért fontos a vállalatok számára, hogy CSR és a CSV tevékenységeket folytassanak. A Tungsram esetében azt kutattam, hogy a CSR és CSV tevékenységei hogyan befolyásolják a vállalat sikerességét, a vállalat külső és belső megítélését és hogy a Tungsram hogyan integrálja a CSR-t és a CSV-t a stratégiai menedzsmentjébe. A dolgozatom első felében  áttekintettem a releváns szakirodalmat, majd a Tungsram weboldalát, az éves CSR jelentéseit, valamint különböző cikkeket és tanulmányokat felhasználva elemeztem a Tungsram CSR és CSV stratégiáit. Arra is kitértem, hogy a COVID-19 világjárvány hogyan befolyásolta ezeket a CSR és CSV gyakorlatokat. Annak érdekében, hogy mélyebben és összefüggéseiben lássam át a kutatott témámat, egy interjút is készítettem Thierry Zsuzsannával, a Tungsram korábbi CSR vezetőjével. A dolgozatom befejeztével azokra következtetésekre jutottam, hogy (1) a CSR és CSV tevékenységek jelentősen hozzájárulnak a cégek hírnevének és márkáiknak az erősítéséhez, melynek következtében a cégek külső és belső környezete is pozitívan fogja értékelni a vállalatok működését, ezáltal jelentős versenyelőnyökhöz juttatva azokat. (2) A CSR és CSV tevékenységek pozitívan befolyásolják a Tungsram külső és belső megítélését. (3) A CSR és a CSV a Tungsram szerves részeként járul hozzá a cég sikerességéhez. (4) a Tungsram CSR tevékenységei egyre inkább a fenntarthatóság felé tartanak és a CSR programokban is egyre inkább fellelhető az innovációra való törekvés.