Az etnocentrikus fogyasztói attitűd okai és megjelenése a magyar nyugdíjas korosztály körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szűcs Dániel
Other Authors: Nagy Bence
Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:etnocentrizmus
globalizáció
nyugdíj
rendszerváltás
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41719
Description
Abstract:Szakdolgozatom témája a fogyasztói etnocetrizmus jelensége a nyugdíjas korosztály körében. Előzetes ismereteim alapján azzal a feltevéssel kezdtem meg a téma vizsgálatát és a kutatásomat, hogy a magyar nyugdíjasokra fokozott mértékben jellemző, hogy vásárlói döntéseikben megjelenik az etnocentrikus gondolkodásmód. A szakirodalmi áttekintésnél fontosnak tartottam, hogy bemutassam azokat a folyamatokat, amik közvetlenük és közvetetten is hatással voltak a magyar nyugdíjasok etnocentrikus viselkedésére, valamint kitértem a nyugdíjak és az árak alakulására is. A kutatási koncepcióm fő célkitűzése az volt, hogy megfelelően alapos vizsgálattal alátámasszam, hogy erre a korosztályra kifejezetten jellemző ez a viselkedésforma, valamint a más korosztályok körében végzett felméréseimmel szerettem volna párhuzamba állítani a fiatalabb generációk és az idősebb korosztály eltérő vásárlói döntéseit. A téma vizsgálatánál fontosnak tartottam olyan modellek ismertetését, amivel statisztikailag is értelmezhető az, hogy a különböző korosztályok körében mennyire jellemző az etnocentrizmus. Napjainkra számos kutatás igazolta, hogy a fogyasztói döntéseket számos tényező befolyásolja a termék külső jellemzőin kívül. Ilyen szempontok például a társadalmi, pszichológiai és a kulturális tényezők.