Programmatic marketing, avagy a First-Party adatok előtérbe helyeződése a fokozódó adatvédelmi szabályozások idejében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Karacs András
Other Authors: Kopcsay Dr. László
Máté Dr. Zoltán
Format: Thesis
Kulcsszavak:adatvédelem
adatvédelmi szabályozás
Adatvezérelt
cookies (sütik)
digitális technológia
first-party adat
online marketing
programmatic
third-party adat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/41732
Description
Abstract:Szakdolgozatom fő célja bemutatni a programmatic marketinget egészen a digitális marketing kialakulásától, összehasonlítva a hagyományos médiavásárlással is. Továbbá az utóbbi években fokozódó adatvédelmi szabályozásokat tekintem át, valamint a third-party cookie-k és ezáltal a third-party adatok használatának háttérbe kerülését, illetve használatuk ellehetetlenítését és az emiatt előtérbe helyeződő first-party adatok jellemzőit, fontosságát. A dolgozat utolsó részében pedig az online hirdetések, GDPR, adatvédelem és a cégek számára first-party adatok gyűjtésére is használhatü hűségprogramokkal kapcsolatos felmérést végeztem és elemeztem ki.