Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szinger Szilvia
Other Authors: Nyerges Nikolett
Kulcsszavak:kultúra
Magyar Posta Zrt.
Postatörténet
szervezet
szervezeti kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42161

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg42161
005 20221111081414.0
008 221111suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szinger Szilvia 
245 1 0 |a Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél  |c Szinger Szilvia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom két részből áll össze, egy szakmai gyakorlati beszámolóból, valamint egy záródolgozatból. A szakmai gyakorlati beszámolómban a gyakorlati helyemet, a Magyar Posta Zrt.-t mutatom be részletesebben. Ismertetek általános információkat a Magyar Posta Zrt.-ről, bemutatom a cég jogállását, a tevékenységi körét és a szolgáltatásainak jellemzőit. Ismertetek információkat továbbá a szervezet teljesítményéről, fejlesztéseiről, illetve érdekességeiről. Röviden bemutatom a vállalat szervezeti felépítését, valamint a vezetési stílusát. Bemutatom továbbá a szervezet alaptevékenységének jellemzőit, valamint a tervezési rendszerét és az informatikai hátterét is.  A gyakorlat során végzett feladataim közül kettőt részletesen is ismertetek, a vámos folyamatokkal kapcsolatos számlakorrekciók kezelését, valamint a vámos folyamatokkal kapcsolatos reklamációk kezelését. A záródolgozati rész címe: "Szervezeti kultúra a Magyar Posta Zrt.-nél", amelynek keretében legelőször is letisztázom a szervezet általános fogalmát és jellemzőit, illetve bemutatom a munkamegosztás lehetőségeit és a tipikus szervezeti formákat, majd ezek után bemutatok egy általános értelmezést a kultúráról és a mélyebb megértés érdekében segítségül hívom Hofstede "hagyma kultúra modelljét".  Mindennek az ismertetése, letisztázása után bemutatom magát a szervezti kultúrát. Ismertetem néhány meghatározását, itt kerül elő Müri "jéghegymodellje" is, valamint külön ismertetem a szervezeti kultúra főbb elemeit, illetve számos létező kultúra típus közül kettőt részletesebben is bemutatok. Ismertetem a postatörténetét egészen a Honfoglalástól kezdődően, a mai Magyar Posta Zrt.-ig, annak érdekében, hogy megérthessük ennek a nagy múlttal rendelkező vállalatnak a jelentőségét és, hogy láthassuk, a történelem megalapozta a cég mai szervezeti kultúrájának alapjait. Az utolsó fő fejezetben számos modell közül, én a McKinsey féle 7S modellt választottam, azon célból, hogy bemutathassam, illetve betekintést nyújthassak a Magyar Posta Zrt. szervezeti kultúrájára, valamint a cég értékeire. 
695 |a kultúra 
695 |a Magyar Posta Zrt. 
695 |a Postatörténet 
695 |a szervezet 
695 |a szervezeti kultúra 
700 1 |a Nyerges Nikolett  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42161/1/Szinger%20Szilvia%20-%20J9W2D0%20-%20Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/42161/2/Szinger%20Szilvia%20-%20J9W2D0%20-%20Z%C3%A1r%C3%B3dolgozati%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés