A marketingpolitika komponensei, eszközei és rendeltetése a HR szolgáltatások értékesítésében a Viapan Klaszter működésének tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nyirádi Marcell
További közreműködők: Asztalos Eszter
Kulcsszavak:branding
emberi erőforrás - munkaerő
értékesítés
marketing
munkaerő közvetítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/42215
Leíró adatok
Kivonat:ÖSSZEFOGLALÁS Dolgozatom első részében a marketinggel kapcsolatos kulcsfogalmakat ismertettem, hogy az utána lévő, ezzel összefüggő témát könnyebben tudjam átadni. Például szó volt a marketing fogalmáról, céljáról, eszközeiről és a B2B – B2C marketingről egyaránt. Ebből kifolyólag a Viapan Group marketingesek feladatait mutattam be hosszasan, hogy ők valójában mivel is foglalkoznak a hétköznapokban. Ezek mellett azt is ismertettem dolgozatomban, hogy milyen marketing stratégiával dolgoznak, mi ennek a folyamata, stb. Az úgynevezett employer branding-ről is szó esett, ami az éves marketing stratégián kívül ugyancsak az ő feladatuk. Második részben a fő üzletágakat szemléltettem, Diák-, Kölcsönzési-, Közvetítési-, Nyugdíjas üzletág. Egy teljesen új ág is szerepel a dolgozatomban, ami nem más, mint a Kisgyermekkel otthon lévők szövetkezete. Ezeket részletesen ismertettem, leírtam céljaikat, ahova lehetett beillesztettem a logót is. Sok embernek ismerős lehetett a Diák üzletágunk logója, mivel országszerte eléggé elismert és sokat látott.Harmadik blokkban a technikai fejlődés és a COVID-19 volt előtérben. Lényegében a mai modern világ digitalizációját hoztam fel témául, hogy mennyire meghatározza életünket és egyben a munkánkat is. Ismertettem a külső munkavállalók helyzetét a vírus ideje alatt, hogy mennyire megnövekedett a munkanélküliek száma és a Viapan Group milyen megoldásokat nyújtott a külső munkavállalók számára. Ezek előtt pedig, hogy a belső munkavállalókat hogyan érintette a járvány. Megjelent a home office és különböző online platformokon elérhető meetingek (Teams, Zoom, stb.) Majd arra is kitértem, hogy milyen hatással volt a marketingeseinkre. Negyedik fejezetben az értékesítést mutattam be, ennek definícióját, célját és főbb típusait. Majd ugyanúgy kitértem arra, hogyan hatott a vírus az értékesítőinkre és milyen módszerekkel oldották meg a meetingeket, tárgyalásokat és egyéb munkaköri feladataikat. Utolsó etapban szemléltettem a Viapannál meglévő forradalmi okos névjegykártyát, mi is ez a kártya és milyen előnyökkel jár. Továbbá egy személyes élményemet írtam le, ami az értékesítő kollégámmal éltem át egy tárgyaláson keretein belül.  Mindezek után tettem egy javaslatot, hogy a cégnek mire kellene figyelni vagy mit kellene tenni a pozitív és egyben a tökéletes munka érdekében.