A B2C marketplacek jelene és jövője

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Juhász Ákos Péter
További közreműködők: Kozák Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:B2C marketplace
ekereskedelem
marketplace
online hirdetés
online kereskedelmi megoldás
online marketing
webshop
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43177
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom központi témája a B2C marketplacek térnyerésével foglalkozott az e-kereskedelmen belül. Arra kerestem a választ, hogy mekkora szerepe van ennek az üzleti modellnek, mind nemzetközi és mind a hazai piacon. A magyarországi helyzetet alaposabban bemutattam, érintettem, és szekunder adatokkal ismertettem a hazai piac lenagyobb szereplőjét, az eMAG-ot. Azonban a hangsúlyt a Pepita.hu-ra helyeztem. Személyes kötődésem van ehhez a céghez, hiszen már másfél éve erősítem a Pepita csapatát. Dolgozatom során a szakirodalmi áttekintésben bemutattam az online kereskedelemben létrejött megoldásokat a B2B, C2C és B2C szegmensben. Ezután még szintén a szakirodalmi kutatáshoz kapcsolódva bemutatom a kétoldalú piacokra jellemző hálózati externáliákat. Dolgozatomban szó esik a kétoldalú piacok árazásáról is, hiszen a közgazdaságtanban egyedülálló árazási stratégiával működnek ezek a piacok. Primer kutatást is végeztem, szakmai mélyinterjúk formájában. A hazai piacon meghatározó e-kereskedelmi szakemberektől hasznos információkat kaptam, kutatási kérdéseim megválaszolásában. Dolgozatom fő célja az volt, hogy bemutassam a B2C marketplacek jelenlegi és a jövőbeli helyzetét.